×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Pátek 22. září 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny24. 7. 2023 14:45

Nejen Britové ochutnali Česko na Food Festivalu v Londýně

Představit destinace mimo Prahu. To byl hlavní cíl prezentace Česka na National Geographic Traveller Food Festivalu v Londýně ve Velké Británii. CzechTourism ji ve spolupráci se statutárním městem Brno, Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a Národním vinařským centrem expozici zajistil už potřetí. Letos větší než v minulosti a také s větším zásahem. Festivalu se během dvou červencových dnů zúčastnilo víc než 7 000 lidí.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: CzT Svět v Londýně ochutnal českou gastronomii a vinařství Foto: CzT

National Geographic Traveller Food Festivalu se konal v londýnském v Business Design Centru. V expozici Česka bylo možné seznámit se s tuzemskou gastronomií. Nejen o ní získat informace, fotografie či videa, ale také ji ochutnat. Konkrétně víno či unikátní koktejly.

„Myslím, že se nám hlavní cíl prezentace, tedy zvýšit zájem o tuzemské regiony mezi obyvateli Velké Británie a dalšími návštěvníky londýnského festivalu, podařilo splnit. A to i díky skvělým partnerům, za jejichž spolupráci moc děkujeme,” říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Velké díky patří i našemu zahraničnímu zastoupení pro Velkou Británii a produktovému managementu. Vše dohromady přineslo účastníkům veletrhu jedinečný zážitek spojený s Českem. A právě o to šlo: motivovat zahraniční turisty k návštěvě Česka už letos na podzim v kontextu s takzvanými city breaky.” 

„Protože víme, že zážitky fungují, nabídly jsme jich na stánku Česka hned několik. Barman z Brna připravoval lahodné koktejly a představil tak toto moderní město a jeho kulinářskou scénu. Národní someliérka Klára Kollářová zase nabídla ochutnávku českých vín. Mnoho návštěvníků veletrhu překvapila, neměli totiž tušení, že Česko je vinařskou destinací,” říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Katarína Hobbs a dodává: „Jedním z vrcholů prezentace byla řízená degustace ve Wine and Spirit Theatre. Tam jsme představili Česko jako destinaci pro vinařskou turistiku a oslovili tak současně až 60 účastníků veletrhu.”

Reakce? Řada návštěvníků National Geographic Traveller Food Festivalu uvedla, že se do Česka vypraví. Zájem kromě Brna a Jižní Moravy projevili o Prahu, ale také o tuzemské lázně, cyklistiku, turistiku nebo třeba o ve Velké Británii velmi populární pozorování ptáků a vodní turistiku. V obdobných akcích proto chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii pokračovat i v budoucnosti, kromě vinařské turistiky se chce věnovat třeba cestování vlakem.

Letošní prezentaci na National Geographic Traveller Festivalu navíc v Londýně, a to rovněž v rámci PROPED, předcházelo Czech Soirée. Akce, kterou zahraničních zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii připravilo ve spolupráci s českými partnery a českou ambasádou, měla připomenout letošních 30 let vzniku samostatné České republiky a České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zúčastnilo se jí víc než 100 lidí, od zástupců cestovatelského sektoru, přes tvůrce digitálního obsahu, novináře po podnikatele z dalších oblastí hospodářství. Zazněla aktuální turistická nabídka Česka s důrazem na jižní Moravu. Součástí byla i škola čepování piva od britské pobočky Budějovického Budvaru či živá swingová hudba včetně výuky základních swingových tanečních kroků.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Analýzy
Nad boxy stále jasně vede doručení domů

Ačkoli se důležitost rychlého doručení diskutuje čím dál...

Ačkoli 29 % Čechů deklarovalo, že v konkrétním e-shopu...

Kromě rychlosti je při výběru e-shopu a rozhodování...

Přes často diskutovaný nárůst popularity doručovacích boxů se...

Analýzy
O procento vyšší tržby, o 30 procent větší náklady

Na první pohled vypadá standardní meziroční srovnání pro...

 „Nám v Czech Inn Hotels se daří, zvyšujeme...

Srpnová čísla jsou z hlediska obsazenosti lehce atypická....

Ze srpnových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti...

Trendy
Spořitelna investuje 5 milionů eur do biotechnologií

„Ústav organické chemie a biochemie je díky úspěchu...

Pro i&i Bio, který navázal na úspěšné působení...

Nejnovější Cestovní ruch

Analýzy
O procento vyšší tržby, o 30 procent větší náklady

Na první pohled vypadá standardní meziroční srovnání pro...

 „Nám v Czech Inn Hotels se daří, zvyšujeme...

Srpnová čísla jsou z hlediska obsazenosti lehce atypická....

Ze srpnových čísel českých hotelů vynikají v obsazenosti...

Cestovní ruch
Maďarsko láká české cestovky na MICE

Do Maďarska od nás jezdí 52 % mužů...

Budapešť známe i neznáme, protože je tam stále...

Pokud jde o termální lázně, Maďarsko je velmocí...

Gastronomie se představila spíš jako samozřejmý vysoce kvalitní...

Českým cestovním kancelářím se představilo a věnovalo 14...

Cestovní ruch
Cestovní ruch oslavil své hrdiny a hrdinky

Před 30 lety vznikla samostatná Česká republika, a...

Nejlepším projektem v kategorii Digitalizace cestovního ruchu se...

Vítězem kategorie Osobnost cestovního ruchu se in memoriam...

Totéž platí o ženách, kterých, ač v cestovním...