Čtvrtek 18. dubna 2024
ikona hodiny24. 7. 2023 14:45

Nejen Britové ochutnali Česko na Food Festivalu v Londýně

Představit destinace mimo Prahu. To byl hlavní cíl prezentace Česka na National Geographic Traveller Food Festivalu v Londýně ve Velké Británii. CzechTourism ji ve spolupráci se statutárním městem Brno, Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a Národním vinařským centrem expozici zajistil už potřetí. Letos větší než v minulosti a také s větším zásahem. Festivalu se během dvou červencových dnů zúčastnilo víc než 7 000 lidí.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: CzT Svět v Londýně ochutnal českou gastronomii a vinařství Foto: CzT

National Geographic Traveller Food Festivalu se konal v londýnském v Business Design Centru. V expozici Česka bylo možné seznámit se s tuzemskou gastronomií. Nejen o ní získat informace, fotografie či videa, ale také ji ochutnat. Konkrétně víno či unikátní koktejly.

„Myslím, že se nám hlavní cíl prezentace, tedy zvýšit zájem o tuzemské regiony mezi obyvateli Velké Británie a dalšími návštěvníky londýnského festivalu, podařilo splnit. A to i díky skvělým partnerům, za jejichž spolupráci moc děkujeme,” říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Velké díky patří i našemu zahraničnímu zastoupení pro Velkou Británii a produktovému managementu. Vše dohromady přineslo účastníkům veletrhu jedinečný zážitek spojený s Českem. A právě o to šlo: motivovat zahraniční turisty k návštěvě Česka už letos na podzim v kontextu s takzvanými city breaky.” 

„Protože víme, že zážitky fungují, nabídly jsme jich na stánku Česka hned několik. Barman z Brna připravoval lahodné koktejly a představil tak toto moderní město a jeho kulinářskou scénu. Národní someliérka Klára Kollářová zase nabídla ochutnávku českých vín. Mnoho návštěvníků veletrhu překvapila, neměli totiž tušení, že Česko je vinařskou destinací,” říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Katarína Hobbs a dodává: „Jedním z vrcholů prezentace byla řízená degustace ve Wine and Spirit Theatre. Tam jsme představili Česko jako destinaci pro vinařskou turistiku a oslovili tak současně až 60 účastníků veletrhu.”

Reakce? Řada návštěvníků National Geographic Traveller Food Festivalu uvedla, že se do Česka vypraví. Zájem kromě Brna a Jižní Moravy projevili o Prahu, ale také o tuzemské lázně, cyklistiku, turistiku nebo třeba o ve Velké Británii velmi populární pozorování ptáků a vodní turistiku. V obdobných akcích proto chce zahraniční zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii pokračovat i v budoucnosti, kromě vinařské turistiky se chce věnovat třeba cestování vlakem.

Letošní prezentaci na National Geographic Traveller Festivalu navíc v Londýně, a to rovněž v rámci PROPED, předcházelo Czech Soirée. Akce, kterou zahraničních zastoupení CzechTourismu pro Velkou Británii připravilo ve spolupráci s českými partnery a českou ambasádou, měla připomenout letošních 30 let vzniku samostatné České republiky a České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zúčastnilo se jí víc než 100 lidí, od zástupců cestovatelského sektoru, přes tvůrce digitálního obsahu, novináře po podnikatele z dalších oblastí hospodářství. Zazněla aktuální turistická nabídka Česka s důrazem na jižní Moravu. Součástí byla i škola čepování piva od britské pobočky Budějovického Budvaru či živá swingová hudba včetně výuky základních swingových tanečních kroků.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Timber Praha – první udržitelná dřevostavba bytových domů v Praze

Domy komorního charakteru Timber Praha obsahují 62 jednotek...

Arcus City – v blízkosti přírody, na dosah...

Expertní pohled
Fulfillment: Revoluce v logistice

Fulfillment není jen proces doručování zboží, je to...

Majitelé e‑shopu se nemusejí starat o kapacitu skladových...

Nicméně vize značky LOG4U sahá daleko za pouhé...

Společnost Geek+ přinese špičkové mobilní roboty pro přepravu...

Trendy
Perfektní klima pro elektrické vozy

Všude tam, kde jsou kladeny vysoké požadavky na výkon,...

HVH topení přeměňuje stejnosměrný elektrický proud na teplo...

Pokud máte benzinové nebo naftové auto, je pro...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Výročí Franze Kafky: Příležitost i pro cestovní ruch?

Kdo navštíví Prahu, resp. její webové stránky a...

Hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism...

Během roku Franze Kafky se uskuteční také projekt...

Otáčející se hlava Franze Kafky patří k nejvyhledávanějším...

Cestovní ruch
Praha se těší na přímé lety do Číny

„Těší mě, že se nám po dlouhých jednáních...

Hainan Airlines v současnosti provozuje z Číny více...

Cestovní ruch
Loni do zahraničí vyrazilo meziročně o 15 % více Čechů

Podle dat Češi loni celkem podnikli 28 milionů...

Data potvrzují, že v loňském roce razantně vzrostl zájem...

Na vlastní pěst vyrazily na delší pobyty necelé...

Podle dat ČSÚ průměrná délka jedné delší zahraniční...

Do Chorvatska loni vyrazilo na delší dovolenou v...