Čtvrtek 18. dubna 2024
ikona hodiny19. 8. 2023 07:27

Česko v čele V4 spustí kampaň zaměřenou na kreativní města

Kreativní města střední Evropy, tedy Creative Cities of Central Europe. To je hlavní motto on-line kampaně zaměřené na americký trh. Spustí se během českého předsednictví v zemích Visegrádské čtyřky (V4), k němuž došlo letos 1. července. Kampaň bude stát 8 milionů Kč, z toho 1 milion Kč zaplatí Česko. Čtyři miliony zaplatí Evropská komise pro cestovní ruch (ETC).

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Kongresová hala v současném Baťově Zlíně Foto: Shutterstock.com

Kampaň, kterou navrhl a zorganizoval CzechTourism, představí moderní stránku měst a jejich kreativní kulturu. Cílem kampaně je nalákat cestovatele z USA, oslovit zejména milovníky současné živé kultury, kteří nehledají prvoplánový turismus po nejznámějších památkách, ale autentickou lokální atmosféru a nová místa. Součástí plnění kampaně nebude jen oslovení a zásah cílové skupiny, ale také skutečný prodej zájezdů do zemí V4.

„Dlouhodobě propagujeme Česko jako jedno z nejbezpečnějších míst světa. Dlouhodobě prezentujeme naše tradice, kulturní bohatství, památky i nádhernou přírodu. To máme společné všechny čtyři země V4. Nová kampaň má za cíl ukázat naše města jako místa plná živé kultury, koncertů, umění a moderní gastronomie,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „CzechTourism bude v rámci předsednictví Česka ve V4 usilovat o to, aby se nastavily cílové trhy pro rok 2024 a v souladu s nimi střednědobá marketingová strategie. Klíčové přitom je, aby fungovala spolupráce Česka, Maďarska, Polska a Slovenska v rámci Evropské komise pro cestovní ruch. Společně tak dokážeme více podporovat příjezdy do střední Evropy ze vzdálených trhů.“

„Pro americké a kanadské cestovní kanceláře připravujeme speciální cesty a destinační e-learning. V září bychom pak měli být jako V4 součástí workshopu v Tel Avivu a v listopadu bychom se měli podílet na roadshow v Japonsku a Jižní Koreji,” říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Aktivity v rámci skupiny V4 na podporu příjezdového cestovního ruchu probíhají už od roku 2003.“

Pro ekonomiku všech zemí V4 jsou naprosto zásadní příjmy z mezinárodního cestovního ruchu. V roce 2022 byly v Česku, Maďarsku, Polsku a Slovensku celkem 660 mld. Kč, z toho se jen v Česku jednalo o cca 118 mld. Kč. Před pandemií covidu-19 se v celé V4 jednalo o 729 mld. Kč, z toho v Česku o 167 mld. Kč. Kladné loni bylo i saldo turismu, a to 256 mld. Kč. Z toho se v Česku podle údajů České národní banky jednalo o 2 mld. Kč. Výdaje na cestovní ruch v zemích V4 loni činily celkem 404 mld. Kč, z toho v Česku byly 116 mld. Kč. Ve srovnání s před koronavirovým obdobím 2019 byl celkový stav 534 mld. Kč, v Česku se jednalo o -19 mld. Kč.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Trendy
Timber Praha – první udržitelná dřevostavba bytových domů v Praze

Domy komorního charakteru Timber Praha obsahují 62 jednotek...

Arcus City – v blízkosti přírody, na dosah...

Expertní pohled
Fulfillment: Revoluce v logistice

Fulfillment není jen proces doručování zboží, je to...

Majitelé e‑shopu se nemusejí starat o kapacitu skladových...

Nicméně vize značky LOG4U sahá daleko za pouhé...

Společnost Geek+ přinese špičkové mobilní roboty pro přepravu...

Trendy
Perfektní klima pro elektrické vozy

Všude tam, kde jsou kladeny vysoké požadavky na výkon,...

HVH topení přeměňuje stejnosměrný elektrický proud na teplo...

Pokud máte benzinové nebo naftové auto, je pro...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Výročí Franze Kafky: Příležitost i pro cestovní ruch?

Kdo navštíví Prahu, resp. její webové stránky a...

Hlavní město ve spolupráci s Prague City Tourism...

Během roku Franze Kafky se uskuteční také projekt...

Otáčející se hlava Franze Kafky patří k nejvyhledávanějším...

Cestovní ruch
Praha se těší na přímé lety do Číny

„Těší mě, že se nám po dlouhých jednáních...

Hainan Airlines v současnosti provozuje z Číny více...

Cestovní ruch
Loni do zahraničí vyrazilo meziročně o 15 % více Čechů

Podle dat Češi loni celkem podnikli 28 milionů...

Data potvrzují, že v loňském roce razantně vzrostl zájem...

Na vlastní pěst vyrazily na delší pobyty necelé...

Podle dat ČSÚ průměrná délka jedné delší zahraniční...

Do Chorvatska loni vyrazilo na delší dovolenou v...