Čtvrtek 9. května 2024
ikona hodiny31. 10. 2023 05:33

V digitálním světě jsou sociální sítě mostem ke klientům

V posledních letech se komunikace na sociálních sítích stala nezbytnou součástí moderní cesty k zákazníkovi, a proto jim podnikatelé firem věnují stále větší pozornost. Zároveň je potřeba si říct, že spoléhat na organický dosah příspěvků nestačí a ve většině případech je nutné zapojit i placené kampaně.

Pavel Kašpar autor

Foto: Shutterstock.com V digitálním světě jsou sociální sítě mostem k vašim klientům Foto: Shutterstock.com

V dnešní době mají neplacené reklamní příspěvky dosah v průměru pouhých 5-10 %. Článek přináší klíčové poznatky a nástroje pro účinnější komunikační strategie v prostředí sociálních médií.

Neplacený dosah slouží pouze jako doplnění

Povaha sociálních médií nabízí v reálném čase jedinečnou příležitost pro sledování a analyzování cílových skupin včetně strategie konkurence. Je to také způsob, jak firmy navazují kontakt se svými zákazníky na osobnější úrovni. Spoléhat ovšem na organický dosah příspěvků šířených na internetu nestačí. Ptáte se proč? „Tvořit pouze obsah a očekávat to, že jej uvidí nějaké zásadní číslo uživatelů je již dlouhou dobu zcela irelevantní. Organické dosahy bez podpory jsou v průměru na úrovni 5-10%, tzn. budete-li vyrábět průměrný obsah, tak vás jistě bude jeho tvorba stát daleko více než vám přinese,“ říká Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto.

Cílovou skupinu definují algoritmy

Algoritmy na sociálních sítích definují cílovou skupinu tak, že analyzují interakce a chování uživatelů na platformě. Tyto algoritmy sledují, co uživatelé lajkují, sdílejí a komentují, a na základě těchto informací určují obsah, který jim bude prezentován. Tím se vytváří personalizovaný zážitek pro každého uživatele a zvyšuje se pravděpodobnost, že jim vyskočí příspěvky a reklamy relevantní pro jejich zájmy. „Sociální sítě nejsou bezvýznamné zábavné platformy pro mladé, ale důležité médium, na kterém lidé tráví denně hodiny a získávají skrze něj informace o světě. Jen na Facebooku má nyní účet více než sedm milionů Čechů,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Každá sociální síť je charakterizovaná určitou skupinou uživatelů

Každá sociální síť má své vlastní publikum, a proto je důležité mít předem nadefinovanou cílovou skupinu na kterou budou směřovat reklamní příspěvky, jinými slovy, Facebook je zdrojem informací, na Instagramu pramení inspirace z nových trendů, na TikTok chodí lidé za zábavou a na LinkedIn pro networking. „Komunikační strategie nezačíná, ale naopak končí volbou platformy,“ dodává Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors. „Vždy klientům říkáme, že sociální sítě je potřeba vybírat dle cílové skupiny. Nemá smysl například dělat aktivity na TikToku, pokud cílíme na osoby starší 40 let. Každá síť má svá specifika a publikum. Podle produktu nebo služby je potřeba zvolit takovou strategii a kanály, které ideálně osloví mou cílovou skupinu,“ doplňuje Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio.

Newsletter a placené kampaně jsou dvě odlišné věci

Je důležité neplést si funkce newsletteru a placených kampaní. Newsletter je zpravidla forma periodického elektronického zpravodaje, kterou odebírají uživatelé, aby dostávali aktuální informace, novinky, rady, nebo jiný obsah od konkrétního vydavatele. „Pokud máte produkt, který se hodí takto promovat, je dobré newsletter zahrnout do svého marketingového mixu,“ říká Tomáš Zadák, CEO & client partner společnosti Ler Studio. Placená inzerce, na druhou stranu, je forma reklamy, kdy se platí za umístění reklamního obsahu na určité platformě nebo médiu s cílem oslovit širší spektrum lidí. „Pokud jste značka a chcete se sociálními sítěmi pracovat strategicky, bez placených kampaní se neobejdete,“ doplňuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Články autora Pavel Kašpar

Nejnovější články

Pohled z praxe
Když má svět dveře dokořán

Poslechněte si první epizodu. Poslechněte si druhou epizodu....

Trendy
Česko uvidí první bateriový vlak

Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...

Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...

Pohled z praxe
Elektrárny Opatovice modernizují a myslí na ekologii

Elektrárna, kterou firma provozuje, je schopná vysokoúčinné kombinované...

Už od devadesátých let firma pracuje na ekologizaci svého...

V současnosti Elektrárny Opatovice pokračují v obnově svých turbín. Po...

Energie se skrývá nejen v elektrárenských kotlích, ale také...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Stále lepší překladače znásobily úspěšnost kybernetických útoků

„Revoluce v zásadě nastala před třemi lety, kdy se...

„Kvalita automatických překladačů má dopad nejen na úspěšnost...

Expertní pohled
V budoucnu bude možné pojistit takřka cokoliv

První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...

Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...

Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...

Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...

Expertní pohled
Dům je jako ekosystém, je třeba ho stavět komplexně

„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...

V rámci celku má důležitou roli také materiál,...

Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...