Proč je LinkedIn jedničkou pro byznys?
Expertní pohledLinkedIn už dávno není odkladiště životopisů, databáze kontaktů případně místo, kde lidé hledají práci. Změnil se na špičkového obchodníka, který...
LinkedIn už dávno není odkladiště životopisů, databáze kontaktů případně místo, kde lidé hledají práci. Změnil se na špičkového obchodníka, který...
V roce 1993 v České republice působilo 1,25 mil. osob samostatně výdělečně činných, podniků s ručením omezeným, akciových společností a...
Jen o 549 turistů z Pobaltí méně než v roce 2019 přijelo loni do Česka. Zatímco v roce 2022 se...
Jak se v minulosti dařilo snižovat inflaci? A jakými náklady? Historická analýza, která od roku 1950 sledovala 16 desinflací ve...
Trendy na sociálních sítích se neustále posouvají dál. Nejvíce oblíbené jsou v poslední době výšková krátká videa. Ať už na...
Na 31. ročníku se od pátku do neděle představuje 307 vystavovatelů z 26 zemi světa. Akce bude ve znamení česko-slovenských...
Již pošestnácté byly dnes po poledni oceněny nejvýznamnější počiny na poli turismu v České republice. Vítězové prestižní soutěže Velká cena...
Studenti středních škol považují sami sebe za podnikavé a pětina z nich se chce po maturitě vrhnout do vlastního byznysu....
O téměř 51,2 mld. Kč vyšší než v roce 2021 byly loni příjmy Česka z cestovního ruchu. Celkem se jednalo...
Mizerné platy, neatraktivní pozice, nudná práce. Tak si někteří absolventi vysokých škol představují současné pracovní nabídky v Karlovarském kraji. Situace...
Všechny výsledky
Turismus patří mezi důležité zdroje příjmů, které by jinak v místě chyběly. Myslí si to 60 % rezidentů z turisty hojně navštěvovaných oblastí. Většina z nich (90 %) cestovní ruch vnímá pozitivně (32 %) nebo neutrálně (58 %). Říká také, že kladně ovlivňuje mezilidské vztahy a kulturní i morální hodnoty. Vyplývá to z analýzy Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Podle 80 % dotázaných z turisty nejvíc vyhledávaných lokalit se životní standard v dané oblasti díky cestovnímu ruchu zlepšuje nebo je na dobré úrovni. Mnoho rezidentů (43 %) by z výše uvedených důvodů uvítalo, aby samosprávy (kraje, města a obce) turismus co nejvíc podporovaly. Vnímají přitom i problematické aspekty většího zájmu, za nejčastěji považují vyšší ceny, dopad na přírodu či intenzivnější dopravu spojenou s omezenými možnostmi parkování.
„Cestovnímu ruchu se snažíme pomáhat po všech stránkách. Proto mimo jiné řešíme digitální projekt GDS, tedy globální systém pro distribuci zážitků a služeb cestovního ruchu. Přes něj by mohl turista například vzdáleně zjistit aktuální volná místa na parkovištích nebo si rezervovat zážitky a služby ještě před příjezdem na místo výletu či dovolenou,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
Další přínosy připravovaného digitálního projektu popisuje vedoucí oddělení obsahu a rozvoje webových portálů České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Moc: „Systém GDS pomůže nejen samotným návštěvníkům, ale i profesionálům v cestovním ruchu a sektoru jako takovému. Díky plánovanému napojení GDS na náš portál Kudy z nudy, který patří k nejpoužívanějším webům pro plánování výletů a dovolené v rámci České republiky, se více zviditelní nabídky i menších podnikatelů či méně známých lokalit. Systém by měl také poskytnout nástroje, které pomohou zlepšit řízení cestovního ruchu v České republice.“
Významně pozitivní roli může sehrát i cestování mimo hlavní sezónu, která v evropských nejnavštěvovanějších městech bývá zpravidla od jara do října. Mimo toto období je v daných destinacích méně cestovatelů a nižší jsou i ceny. Udržitelnost cestovního ruchu podporuje také venkovská turistika, dobrovolnictví, nákup regionálních produktů apod.
Jaký byl v 1. pololetí 2022 postoj rezidentů k cestovnímu ruchu v lokalitě zjišťoval Institut turismu od letošního dubna do června. Výsledky jsou k dispozici na tomto místě. Šetření se zúčastnilo 5 171 lidí ze 150 různých míst. Data k tomuto tématu se sbírají průběžně. Detailní čísla i po jednotlivých lokalitách bude obsahovat celková zpráva za rok 2022.
A ač to bude znít neuvěřitelně, konkurence je...
Jen je potřeba vědět jak na to. K úspěchu...
„Malé a střední podniky pomáhaly s přechodem z...
Rozvoj malých (zaměstnávají méně než 50 zaměstnanců a...
Podle Hospodářské komory lze za úspěch tuzemské ekonomiky...
Veletrh ve Vilniusu navštívilo 9 100 lidí a...
Na veletrhu by také zájem o kempování v...
„Malé a střední podniky pomáhaly s přechodem z...
Rozvoj malých (zaměstnávají méně než 50 zaměstnanců a...
Podle Hospodářské komory lze za úspěch tuzemské ekonomiky...
20 % studentů chce začít podnikat hned po...
Část mladých tak stále více přemýšlí o podnikání,...
Postcovidová doba spolu s ohromnými geopolitickými změnami a...
Právě větší důraz na smysl života řadí mezi...
Čtvrtina zaměstnanců vnímá jako pozitivní efekt krizí i...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)