Proč je LinkedIn jedničkou pro byznys?
Expertní pohledLinkedIn už dávno není odkladiště životopisů, databáze kontaktů případně místo, kde lidé hledají práci. Změnil se na špičkového obchodníka, který...
Ve třetím čtvrtletí letošního roku do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v České republice (ČR) přijelo celkem 7,3 milionů turistů. Meziročně to znamená nárůst o 11 %. Pokud srovnáme situaci se stavem před pandemií covidu-19, tedy s červencem, srpnem a zářím 2019, jde o 97% návštěvnost. Vyplývá to z informací na www.tourdata.cz zpracovaných na základě dat z Českého statistického úřadu.
HUZ letos ve 3. čtvrtletí zaznamenala 20,4 milionů přenocování. „Dobrou zprávou je, že – srovnáme-li letošní a loňské 3. čtvrtletí – návštěvníků tuzemských hromadných ubytovacích zařízení přibylo. A víc než dřív přijelo turistů ze zahraničí, přes 2,5 milionů, nejvíc z Německa, Slovenska a Polska. Co se týče oblíbenosti regionů, které cestovatelé nejvíc navštěvovali, roli hraje to, zda se jedná o rezidenty nebo o zahraniční turisty. Zatímco u cizinců vedla Praha následovaná Jihomoravským a Karlovarským krajem, obyvatelé České republiky nejvíc podnikali výlety a delší pobyty na jižní Moravu, do jižních Čech a do Královéhradeckého kraje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
Zatímco hotely hlásí nárůst návštěvnosti (celkem 4,2 milionů turistů znamená o 23,9 % hostů víc), o pensiony i kempy byl zájem menší (pokles o 6,2 % a 6,6 %). Celkově přibylo zahraničních turistů, došlo k meziročnímu zvýšení o téměř 100 %. Rezidenti, kteří v letošním 3. čtvrtletí tvořili 80 % návštěvnosti HUZ, meziročně cestovali méně (snížení o 10 %).
Ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget dodává: „Nyní nastává rozhodující fáze boje o návrat cestovního ruchu. Podnikatelé potřebují pomoci přežít tradičně slabší zimní sezónu. Na 9 zahraničních trzích spouštíme zimní kampaň s rozpočtem 15 milionů Kč. Zaměří se primárně na hory a wellness, vánoční trhy, zimní města (kultura, gastro) a Valentýna. Pokud se ale chceme vrátit mezi globálně úspěšné destinace, potřebujeme přímé lety na největší trhy v Asii a v Americe. Spolupracujeme s Letištěm Praha na obnovení přímých linek a věřím, že najdeme cestu, jak navýšit rozpočet CzechTourism na společné kampaně s dopravci.“
Stáhněte si detailní statistiky
„Jakékoli další možné navýšení podporujeme, týká se mimo jiné rozšíření spolupráce v rámci platformy TouchPoint mezi Letištěm Praha, agenturou CzechTourism a Prague City Tourism, která je obvyklou formou spolupráce na rozvoji linek na konkurenčních letištích. Naším cílem je především postupně obnovit a nabídnout destinace, které měly přímé letecké spojení před pandemií covidu-19. A také navázat na jednání o projektech, které nebyly realizovány. To se týká například spojení do Chicaga a Hanoje, od kterých se kvůli pandemii ustoupilo. Podařilo se nám navázat na další sezónu spolupráci s Delta Air Lines na lince z New Yorku, rádi bychom obnovili linky do Filadelfie a Newarku v USA, Toronta a Montrealu v Kanadě. To jsou hlavní priority v Severní Americe. Ohledně Dálného východu jde o obnovu spojení ze Soulu a z čínských destinací, mezi nimiž je prioritním trhem Šanghaj. Jednáme rovněž s leteckými společnostmi o přímých leteckých spojeních s Thajskem, Tchaj-wanem, Japonskem, Indií a Singapurem,“ říká ředitel Rozvoje leteckého obchodu Letiště Praha Jiří Vyskoč.
Ze vzdálených trhů do ČR často jezdili právě turisté z USA, ve 3. čtvrtletí se jednalo o téměř 140 tisíc příjezdů. Následovali Izraelci se skoro 48 tisící příjezdy. Celkově nejvíc ČR navštěvovali Němci, kteří tvořili 8 % zahraniční klientely. V praxi to znamenalo 582 tisíc příjezdů a meziroční nárůst o 57,2 %. Následovali hosté ze Slovenska (cca 264 tisíc příjezdů, meziroční nárůst o 58,1 %.) a Polska (248 tisíc příjezdů, meziroční nárůst o 73,1 %).
A ač to bude znít neuvěřitelně, konkurence je...
Jen je potřeba vědět jak na to. K úspěchu...
„Malé a střední podniky pomáhaly s přechodem z...
Rozvoj malých (zaměstnávají méně než 50 zaměstnanců a...
Podle Hospodářské komory lze za úspěch tuzemské ekonomiky...
Veletrh ve Vilniusu navštívilo 9 100 lidí a...
Na veletrhu by také zájem o kempování v...
„Malé a střední podniky pomáhaly s přechodem z...
Rozvoj malých (zaměstnávají méně než 50 zaměstnanců a...
Podle Hospodářské komory lze za úspěch tuzemské ekonomiky...
20 % studentů chce začít podnikat hned po...
Část mladých tak stále více přemýšlí o podnikání,...
Postcovidová doba spolu s ohromnými geopolitickými změnami a...
Právě větší důraz na smysl života řadí mezi...
Čtvrtina zaměstnanců vnímá jako pozitivní efekt krizí i...