Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni
Aktuality 26. 4. 2024 14:01V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Podle průzkumu Accenture méně, než jedna čtvrtina dotázaných spotřebitelů hodnotí svou banku velmi dobře, pokud jde o nabídku produktů, zákaznický servis na míru šité finanční poradenství. Až 59 % respondentů si v poslední době pořídilo finanční produkt od jiného poskytovatele než od své hlavní banky. Pokud by banky dokázaly vybudovat trvalejší vztahy, mohly by tím zvýšit příjmy od svých primárních zákazníků, a to až 20 % v závislosti na daném trhu.
Podle aktuálního vydání studie Global Banking Consumer Study, vydávané každý rok společností Accenture, se vztahy mezi bankami a jejich klienty stávají čím dál více neosobní a jsou založené pouze na transakční bázi. Transformací svých obslužných kanálů, nabídkou relevantnějších produktů a služeb a budováním trvalejších vztahů se svými klienty. Pokud by banky transformovaly své obslužné kanály, budovaly trvalejší vztahy se svými klienty a nabídly jim relevantnější služby, mohly by tím lépe uspokojit finanční potřeby svých zákazníků a zároveň zvýšit i své vlastní příjmy.
Z průzkumu uskutečněného v rámci studie mezi 49 000 spotřebiteli ve 33 zemích vyplývá, že pouze 30 % z nich považuje zákaznický servis své primární banky za vynikající a více než třetina respondentů (36 %) má problémy získat pomoc ze strany živé zákaznické podpory ve chvíli, kdy ji skutečně potřebuje.
Přečtěte si celou zprávu Global Banking Consumer Study
Accenture-Banking-Consumer-Study
ZobrazitPokud jde o rozsah nabízených produktů a služeb a kompetentnost na míru šitého finančního poradenství, jen 23 % respondentů podle průzkumu hodnotí svou banku „velmi dobře“. Tato nespokojenost pak stojí za tím, že spotřebitelé hledají nové poskytovatele bankovních služeb. Až 59 % respondentů si v poslední době pořídilo finanční produkt od jiného poskytovatele než od své hlavní banky, přičemž více než polovina (52 %) všech respondentů využívá pouze služeb digitální banky.
Ze zprávy také vyplývá, že ačkoliv mnoho bank nadále snižuje celkový počet svých poboček, pro spotřebitele považují osobní přístup za důležitý. Dvě třetiny (67 %) spotřebitelů všech věkových kategorií totiž uvádí, že rádi vidí bankovní pobočky ve svém okolí, neboť je mají spojené se stabilitou a dostupností služeb. A 63 % dotazovaných pak uvádí, že služeb na pobočce využívají při řešení komplikovaných problémů.
S přetrvávající ekonomickou nejistotou se navíc spotřebitelé častěji obracejí na svou banku s žádostí o pomoc. Studie navrhuje, aby se pobočky změnily na poradenská centra a aby zaměstnanci bank využili ke zlepšení vztahů se zákazníky také nových technologií, jejichž prostřednictvím by mohly nabízet více personalizované služby.
„Řešením je například investice do nového digitálního jádra banky, které by bylo postavené na cloudu za použití Data Mesh technologie, a navíc prošpikované řadou dalších nových technologií, jakými jsou umělá inteligence či analytické technologie. Pokud banky dokáží dobře zpracovat získávaná data, umožní jim to mnohem lépe identifikovat finanční záměry svých zákazníků, vést osobnější konverzace napříč fyzickými i digitálními kanály a poskytovat tak zákazníkům relevantní produkty a služby, včetně nebankovních nabídek,“ říká Karel Kotoun, který v české pobočce Accenture odpovídá za oblast bankovnictví a pojišťovnictví.
Studie dochází k závěrům, že pokud by banky dokázaly vybudovat trvalejší vztahy, mohly by díky tomu zvýšit příjmy získané od svých primárních zákazníků, a to až o 20 % v závislosti na daném trhu.
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Nebudou chybět zástupci globálně úspěšných fondů Hustle fund,...
Foundeři zde budou mít možnost oslovit širokou škálu...
Na Reflect přiletí podnikatelé a zakladatelé několika úspěšných...
Díky pozitivnímu ohlasu, kterému se minulý rok těšila...
Dosavadní verze stavebního zákona často vedla ke zbytečně dlouhým...
A její ředitel, Michal Vacek říká, že: „Nástup...
Zástupce stavební firmy, obchodní ředitel společnosti Subterra, Jiří...
A její ředitel, Michal Vacek říká: „Na základě...
Předseda představenstva společnosti Central Group Dušan Kunovský k...
Téměř dva roky trvající pokles poptávky je u...
V případě Prahy se pro první pololetí čeká,...
Ceny rezidenčních nemovitostí se v průběhu roku opět...
„Pro zachování kvalitní výstavby, investic do nových technologií...
A Miroslav Zetek, člen představenstva pro řízení obchodu...
Údaje vycházejí ze Studie developerských společností H1/2024 zpracované...
Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...
Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...
Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...
Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...
Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...
„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...
V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...
V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...
„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....