Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Nezávislá výzkumná organizace ACEEE (American Council for an Energy-Efficient Economy) se ve své studii GreenerCar zaměřila na skutečný ekologický dopad vozidel na naši planetu. A možná překvapivě se na prvním místě neumístil elektromobil, ale vůz s hybridním pohonem. Vítězem se stala Toyota Prius.
Organizace ACCEE, zaměřující se na důsledky průmyslové produkce pro životní prostředí, analyzovala environmentální dopady automobilů. Ve výpočtech jsou zahrnuty emise z výroby auta i jeho používání po celou dobu jeho existence. Předmětem výpočtu jsou také procesy výroby, distribuce paliva, související náklady a údržba, a nakonec i procesy recyklace a likvidace vozidla.
Nejekologičtěším automobilem se stala poslední generace Toyoty Prius v plug-in hybridní verzi. Tento model se s počtem 71 bodů umístil na první příčce. Na druhém místě skončily dva elektromobily se shodnými výsledky (Lexus RZ 300e a Mini Cooper SE, oba 67 bodů). Do první desítky se ale dostaly i další tři hybridní modely Toyoty RAV4 Prime, Camry i Corolla, všechny modely jsou ve full-hybridním modelu. Kompletní žebříček GreenerCar je k dispozici zde.
Toyota stále šířeji spolupracuje s českými i mezinárodními firmami, jejichž vozové parky se tak plní auty s nejmodernějšími zejména hybridními technologiemi, a přispívají tak ke zlepšení ovzduší. Hybridní Toyoty se pak velmi dobře osvědčují i v provozu flotily sdílených aut.
„Hybridní pohony jsou pro současný svět a Českou republiku obzvláště, kdy není tolik dobíjecích stanic, ideální. Lze tak jezdit ekologicky a mít jistotu dojezdu, která plně elektrickým autům chybí. Navíc si hybridy elektrickou energii sami jízdou vyrábějí. V městském provozu pak dokáží dle našich dat jezdit až 70 % času čistě na bateriový pohon. To těmto vozům ale neubírá nic z dynamiky a výkonu, který je potřeba mimo město,“ říká Milan Beutl, ředitel Anytime carsharing.