Dopravní uzel s inovativním průmyslem
Pohled z praxe 2. 5. 2024 14:34Pardubický kraj patří co do rozlohy i počtu obyvatel spíše k těm menším, má však výhodnou polohu uprostřed České republiky, nízkou nezaměstnanost...
Pardubický kraj patří co do rozlohy i počtu obyvatel spíše k těm menším, má však výhodnou polohu uprostřed České republiky, nízkou nezaměstnanost...
Najít si do konce letních prázdnin lepší práci zvažuje 19 % zaměstnanců. Jejich cílem není přitom jen vyšší výdělek, ale...
Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde...
Cestování letadlem nemusí být pro každého komfortní záležitostí a v případě neurodivergentních lidí, tedy například autistů, lidí s ADHD, poruchami...
Letiště Václava Havla Praha včera u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320...
Zatímco o místa na gymnáziích se žáci základních škol přetahují, učiliště musí často bojovat o každého zájemce. Přihlášku s nejvyšší...
Podle dat společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, zesiluje v Česku trend...
Rozvinout nebo nastartovat zajímavý technologický projekt se společenským přesahem – to je cílem Laboratoře Nadace Vodafone, jejíž jedenáctý ročník je...
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní vědecko-výzkumný projekt simulace a optimalizace provozu úpraven...
Platforma Green0meter ze skupiny ČSOB, specialista na služby v oblasti udržitelnosti firem, od května vstupuje na slovenský trh. Cílem je...
Všechny výsledky
Již 38 % zaměstnavatelů poskytuje svým zaměstnancům stravenkový paušál. Je to tedy přibližně stejný počet jako těch, kteří jako benefit poskytují závodní stravování. Vyplývá to z nového šetření Hospodářské komory pro Ministerstvo financí mezi více než 600 zaměstnavateli napříč obory a regiony. Hospodářská komora výsledky ankety dnes zveřejnila na semináři o stravenkovém paušálu organizovaném ve spolupráci s Ministerstvem financí v pražském Florentinu.
„Zatímco závodní stravování nabízejí větší či velké podniky a spíše v průmyslu, stravenkový paušál začaly využívat nejčastěji mikro a malé firmy podnikající ve službách zákaznicky orientovaných na jiné podniky,“ upřesnil výsledky šetření prezident Hospodářské komory Vladimír Dlouhý.
Ten zároveň připomněl, že po změně stravenkového systému před dvěma lety volalo 93 % firem. Firmám poskytujícím stravenky vadila hlavně administrativa s nimi spojená, příjemcům stravenek především výše provize nebo doba čekání na jejich proplacení u stravenkových společností. „Stravenkový paušál tak vedle již existujících možností podpory stravování zaměstnanců volí spíše ty podniky, které z různých důvodů nemohly zaměstnancům poskytovat papírové stravenky nebo závodní jídelnu,“ dodal.
Ze šetření také vyplynulo, že se nenaplnily ani černé scénáře, že by stravenkový paušál zcela vytlačil stravenky.
„Zhruba čtvrtina účastníků ankety, především pak velkých podniků, poskytuje svým zaměstnancům stravenky. Jejich rozšíření přitom roste s velikostí firmy a častěji jsou poskytovány firmami působícími ve službách. Z dat od firem je ale patrné, že obecně dochází k odklonu od poskytování stravenek ve firmách ve prospěch stravenkového paušálu. To bezpochyby souvisí s výhodami pro zaměstnance i zaměstnavatele, které má stravovací paušál oproti běžným stravenkám,“ je přesvědčen předseda Sekce obchodu a služeb Hospodářské komory a šéf Asociace českého tradičního obchodu Pavel Březina.
Právě AČTO byla spolu s Hospodářskou komorou, Asociací hotelů a restaurací a Svazem obchodu a cestovního ruchu jednou z organizací, které na rozdíl od odborových organizací tento nový benefit pro zaměstnance podpořily jak v Poslanecké sněmovně, tak i v Senátu. Podnikatelské organizace dosavadní systém stravenek označily za nevýhodný hlavně pro restaurace a neorganizované obchodníky v malých obcích, kteří mají oproti řetězcům horší vyjednávací pozici a musí tak platit za přijímání stravenek vyšší provize.
Hospodářská komora se také dotazovala těch firem, které paušál nezavedly, na jejich důvody, proč tak neučinily. Podle výsledků šetření 18 % středně velkých firem a velkých zaměstnavatelů nad 250 zaměstnanců, kteří znají názor svých zaměstnanců na stravenkový paušál, tento benefit nezavedlo, protože jej v podniku odboráři nebo zaměstnanci odmítli. Třetina podniků, která paušál nezavedla, má obavy, zda zaměstnanci peníze použijí na nákup jídla či potravin. Především velké firmy pak uvedly, že jsou s dříve zavedenými daňovými úlevami na stravování spokojeni.
Desetina z těch podniků, které tento druh benefitu nezavedly, se chystá stravenkový paušál zavést v následujících měsících. Další téměř desetina uvedla, že pro zavedení paušálu nemá dostatek informací, na základě kterých by se rozhodla.
Stravenkový paušál byl zaveden od roku 2021 jako součást tzv. daňového balíčku. Umožňuje zaměstnavatelům poskytovat zaměstnancům daňově zvýhodněný příspěvek na stravování v peněžní formě.
Hospodářská komora zastřešuje zaměstnavatele, ale i příjemce stravenek, tedy restaurace, hotely a obchodní řetězce. Zároveň sdružuje i samotné stravenkové společnosti.
Ředitelka krajské hospodářské komory Eva Malinová vidí Pardubicko...
Ve znaku Pardubického kraje je otevřená stříbrná brána...
V Libchavách je od roku 1991 vyrábí firma SOR,...
V kraji má silné zastoupení elektrotechnický průmysl. V Hlinsku sídlí...
Nalezení lepší práce v dohledné době do konce...
Pokud pomineme základní parametry pracovní nabídky, jako je...
Třetím nejčastěji sledovaným kritériem u pracovních nabídek je,...
Trend většího významu dobrých pracovních podmínek a celé...
Všechna tato kritéria přitom při hodnocení pracovní nabídky...
Nová služba je vhodná pro větší firmy, které...
Monitoring v rámci služby LUMINAR probíhá formou kontinuální...
Zákazník ze soukromého i veřejného sektoru může službu...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)