Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
To je hlavní vyznění tradiční networkingové akce Eshopista, která proběhla 16. června v pražské La Fabrice. Na dvě stovky účastníků z řad provozovatelů e-shopů si vyslechlo rady desítky mluvčích.
Hlavní tématem byly marketplaces, tedy internetová tržiště. Jde o prodejní portály, do kterých se může zapojit větší množství e-shopů. Dušan Smoljak z pořádající společnosti Acomware představil nový průzkum toho, jak se české e-shopy k marketplaces staví. Výsledky průzkumu se už brzy objeví na blogu Acomware.
Smoljak zároveň shrnul důvody, proč by e-shopy měly služby internetových tržišť využít. Je to cesta ke zvýšení prodejů a k novým zákazníkům, prodejcům se zároveň otevírá cesta na zahraniční trh a v neposlední řadě prodejci ocení širokou marketingovou propagaci. Na druhou stranu marketplaces podle Smoljaka v sobě ukrývají i úskalí. Prodejci mají nižší marže, ztrácí přímý kontakt se zákazníkem a upozadí svou značku. Zákazník totiž mnohem více vnímá známou značku internetového tržiště, jako je třeba Amazon, Alza, Heureka, Mall a další. Název e-shopu, který zboží nabízí, zákazník často přehlíží.
Petr Bena z Alzy ve svém vystoupení pak zdůraznil, že marketplaces v žádném případě nejsou pro e-shopy konkurencí, ale dalším prodejním kanálem. Díky portálu se známým jménem si e-shop získá i větší důvěru zákazníků – lidé velkým a ověřeným prodejcům věří. A proto věří i těm e-shopům, které tyto známé značky doporučí.
Marketplaces mají i další výhodu. Pro zákazníky je velmi obtížné zorientovat se v nepřeberném množství existujících e-shopů. Pokud se tyto e-shopy na některé z internetových tržišť připojí, mají větší pravděpodobnost, že si jich zákazníci všimnou.
Eshopista je uznávaná networkingová platforma, která už sedm let propojuje českou e-commerce scénu. Partnery letošního ročníku Eshopisty jsou Alza, Heureka Group, Zásilkovna, Skladon, Luigi’s Box, PPC Bee, Shoptet a kreativní agentura Blueglue. Mediálními partnery jsou Marketing & Media, zpravodajský portál Komoraplus.cz a měsíčník Hospodářské komory České republiky Komora.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...
V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...
Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...
Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...
Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...
V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...
„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...
„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...
„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)