Pondělí 29. dubna 2024
ikona hodiny11. 5. 2021 15:03

Města vycházejí podnikatelům vstříc a odpouští jim poplatky za restaurační zahrádky

Služby se bez podpory neobejdou

Sekce pro rozvoj služeb v oblasti pohostinství a gastroprovozu Hospodářské komory vítá přístup řady tuzemských měst, která podnikatelům v restauračním byznysu odpustila nebo výrazně snížila poplatky za využívání zahrádek u jejich hospod, barů, kaváren a restaurací. Upozorňuje nicméně, že kromě odpuštění těchto poplatků by měly mít firmy v gastrobyznysu nárok i na další alternativní podporu. Zejména v případech, kdy venkovní zahrádky mít nemohou.

Miroslav Beneš Miroslav Beneš autor

Absolvent Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze (obor Žurnalistika) pracoval od roku 2013 ve zpravodajství České televize. Zde se jako redaktor věnoval převážně ekonomickým tématům, burzovnímu zprávám a tvorbě příspěvků pro pořady Ekonomika ČT24, Byznys ČT24 nebo Události. Od roku 2017 pracuje v Hospodářské komoře, kde se podílí na tvorbě mediální komunikace této instituce. Vedle tvorby tiskových zpráv a organizace tiskových konferencí spolupracuje na obsahu časopisu Komora a je autorem týdenních Newsletterů Hospodářské komory.

Foto: Shutterstock.com Služby potřebují podporu Foto: Shutterstock.com

Podle Hospodářské komory neznamená dočasné odpuštění poplatků za zahrádky nijak drastický zásah do rozpočtů měst. Ten bude navíc v budoucnu vynahrazen návratem společenského života i zachováním podnikatelské aktivity.

„Města, která dosud výzvu České barmanské asociace vyslyšela, se zachovala propodnikatelsky. Hospodářská komora se proto obrací i na další města a obce, aby poplatky za zahrádky před nadcházející letní sezónou podnikatelům odpustily nebo výrazně snížily. Je to rychlá a efektivní cesta, jak vrátit život do ulic měst a zachránit podniky, které tvoří důležitou součást každodenního fungování, zejména s ohledem na nadcházející turistickou sezónu,“ řekl viceprezident Hospodářské komory a předseda Sekce pro rozvoj služeb v oblasti pohostinství a gastroprovozu Hospodářské komory Tomáš Prouza.

Podle Hospodářské komory by nicméně města měla přemýšlet i o dalších alternativách covidové pomoci dlouhodobě zavřeným podnikům. Ty totiž zdaleka nehradí jen poplatky za zábor veřejného prostoru za své venkovní zahrádky.

„V této složité době je úleva v podobě odpuštěného poplatku za zábor veřejného prostranství či slevy na nájemném nepochybně dobrý krok. Nesmíme ale zapomenout, že řadě restaurací mít zahrádky není umožněno, a tedy i nadále budou podnikat maximálně nabídkou pokrmů přes okénko. Je proto důležité udržet stávající kompenzační programy, a také města by měla hledat i další formy podnikatelské podpory,“ navrhuje místopředseda Hospodářské komory Praha 1 a člen představenstva Hospodářské komory Filip Dvořák.

Články autora Miroslav Beneš

Nejnovější články

Analýzy
Každý druhý e-mail na Seznamu je marketingové sdělení

Data za rok 2023 potvrzují, že popularita e-mailingu...

Právě hromadné zprávy tvoří v Seznam schránkách každý...

Seznam rozděluje e-maily do tří složek: Primární, Hromadné...

Nejúspěšnějším měsícem v počtu odeslaných e-mailů byl v...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Expertní pohled
Aktuální vývoj v Německu nabízí mírný optimismus

Podle nedávno zveřejněného předběžného průzkumu se hospodářský pokles...

Odpověď, z čeho ekonomického oživení v Německu plyne,...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...