Evropská legislativa potřebuje očistec
NázoryEkonomický výhled na následující roky není vůbec růžový. To se odráží v očekáváních našich podnikatelů. Hlavními výzvami, před kterými podnikatelé stojí,...
S blížícím se podzimem čeká český cestovní ruch velká zkouška. Zájem domácích turistů s končící sezónou pomalu opadá a jak se zdá, ani s příjezdovou turistikou to prozatím nevypadá vůbec růžově. Již nyní víme, že dopady na příjmy z cestovního ruchu budou obrovské. Nejhorší scénáře predikují propad až o dvě třetiny, což v hodnotě znamená více než 200 miliard korun. A to je velká rána nejen pro celé odvětví, ale také pro státní rozpočet.
Jak ale nastartovat spotřebu lidí a udržet jejich zájem o služby v turismu po celý rok i mimo sezónu? Jednou z cest mohou být všem dobře známé vouchery. Existuje celá řada modelů, jak takový nástroj uchopit a tím reálně pomoci firmám na celém systému vydělat. Iniciativa Zachraňme turismus již v červenci v otevřeném dopise MMR nastínila svou snahu přispět odborným vedením v realizaci takových aktivit, aby byla přínosná a smysluplná pro všechny zapojené strany.
Nyní spouští vlastní online tržiště na podporu prodeje služeb v cestovním ruchu. Na jakém principu bude platforma fungovat nám prozradil Tomáš Barčík, předseda a spoluzakladatel iniciativy: „Podepsali jsme dvouletou smlouvu se švýcarskou společností RIX Group AG, která má 21 let zkušeností s exekucí voucherových a cashbackových akcí pro velké globální značky. Princip je jednoduchý. Konkrétní značka společně se zakoupeným produktem, třeba novým mobilem, věnuje svému zákazníkovi voucher v určité hodnotě, který je vázaný na nákup služeb v turismu. Na našem tržišti si pak zájemce vybere z nabídky služeb, například hotel, ubytuje se, obdrží od hotelu fakturu, tu pak společně s kódem voucheru nahraje do našeho systému a my mu na jeho bankovní účet pošleme peníze v hodnotě cashback voucheru. Jde vlastně o jakousi slevu, která ho motivuje nakoupit služby výhodněji.“
Klíčem k úspěchu je tedy zapojení co největšího počtu finančně zdravých a silných firem, které cítí potřebu pomáhat tam, kde je třeba, udržet podnikatelské subjekty a pracovní místa v cestovním ruchu a podpořit návštěvnost regionů Česka v kontextu společenské odpovědnosti.
Ladislav Hadáček, Managing Director RIX pro CZ, SK a HU a zároveň CCO v Zachraňme turismus k tomu dodává: „Naše zkušenosti s podobným typem akcí pro významné značky jsou skutečně bohaté. V minulosti jsme spolupracovali např. s Samsung, TCL, Zalando, Peugeot, Kärcher, Pepsi, Nivea, Postbank či Spanish Tourist Office. Ve spojení se Zachraňme turismus vidíme velkou příležitost, jak pomáhat v této byznysově velmi těžké době. Takové poslání je pro RIX natolik zásadní, že jsem osobně přijal formální roli v iniciativě, abych byl dění kolem oživování cestovního ruchu v České republice co nejblíže.“
Více info na www.zachranmeturismus.cz
Pod interním názvem Dáme voucher tak vzniká velmi zajímavý projekt s výrazným potenciálem i společenským přesahem. Nabídka služeb čítá nyní jednotky tisíc hned v několika kategoriích, podle slov provozovatelů chtějí v letošním roce překonat počet 10 000, aby si vybral skutečně každý.
Tržiště v beta provozu běží na adrese voucher.zachranmeturismus.cz a plány na jeho rozšiřování jsou velké: navýšení nabídky, sofistikovanější filtrování, zajímavý obsah kolem cestování v České republice a mnohé další funkcionality. Máme se na co těšit. Zachraňme turismus se také nebrání ani nevylučuje vstup investora, který by pomohl projekt akcelerovat a možná posunout na mezinárodní úroveň.
HDP v EU by podle jarní prognózy Evropské...
Od začátku aktuálního legislativního období Komise (mandát 2019-2024)...
Zajistit předvídatelnost podnikatelského prostředí. Investice trvají 5-10 let...
Nejnovější projekt Škoda Group staví na již existujících...
Vývoj Smart Depa zahrnuje tři fáze. V první...
Škoda Group se dlouhodobě zaměřuje na inovace a...
Systém autonomního řízení ATO automatizuje řízení vlaku, optimalizuje...
Kongres funguje každoročně jako platforma pro evropskou inovační...
Hlavním hostem kongresu je autor knihy Uncertainty Mindset...
Nejnovější projekt Škoda Group staví na již existujících...
Vývoj Smart Depa zahrnuje tři fáze. V první...
Škoda Group se dlouhodobě zaměřuje na inovace a...
Systém autonomního řízení ATO automatizuje řízení vlaku, optimalizuje...
Kongres funguje každoročně jako platforma pro evropskou inovační...
Hlavním hostem kongresu je autor knihy Uncertainty Mindset...
„V SPointu získají sociální podnikatelé bezplatné poradenství a...
SPointy vznikají v rámci projektu Ministerstva práce a...