Pátek 26. dubna 2024
ikona hodiny1. 9. 2020 00:01

Zachraňme turismus podporuje cestovní ruch vouchery

S blížícím se podzimem čeká český cestovní ruch velká zkouška. Zájem domácích turistů s končící sezónou pomalu opadá a jak se zdá, ani s příjezdovou turistikou to prozatím nevypadá vůbec růžově. Již nyní víme, že dopady na příjmy z cestovního ruchu budou obrovské. Nejhorší scénáře predikují propad až o dvě třetiny, což v hodnotě znamená více než 200 miliard korun. A to je velká rána nejen pro celé odvětví, ale také pro státní rozpočet.

Petr Simon autor

Foto: archiv Zachraňmeturismus.cz Ladislav Hadáček, Managing Director RIX Group AG pro CZ, SK a HU a Tomáš Barčík, předseda a zakladatel Zachraňme turismus těsně po podpisu smlouvy Foto: archiv Zachraňmeturismus.cz

Jak ale nastartovat spotřebu lidí a udržet jejich zájem o služby v turismu po celý rok i mimo sezónu? Jednou z cest mohou být všem dobře známé vouchery. Existuje celá řada modelů, jak takový nástroj uchopit a tím reálně pomoci firmám na celém systému vydělat. Iniciativa Zachraňme turismus již v červenci v otevřeném dopise MMR nastínila svou snahu přispět odborným vedením v realizaci takových aktivit, aby byla přínosná a smysluplná pro všechny zapojené strany.

Online tržiště a cashback

Nyní spouští vlastní online tržiště na podporu prodeje služeb v cestovním ruchu. Na jakém principu bude platforma fungovat nám prozradil Tomáš Barčík, předseda a spoluzakladatel iniciativy: „Podepsali jsme dvouletou smlouvu se švýcarskou společností RIX Group AG, která má 21 let zkušeností s exekucí voucherových a cashbackových akcí pro velké globální značky. Princip je jednoduchý. Konkrétní značka společně se zakoupeným produktem, třeba novým mobilem, věnuje svému zákazníkovi voucher v určité hodnotě, který je vázaný na nákup služeb v turismu. Na našem tržišti si pak zájemce vybere z nabídky služeb, například hotel, ubytuje se, obdrží od hotelu fakturu, tu pak společně s kódem voucheru nahraje do našeho systému a my mu na jeho bankovní účet pošleme peníze v hodnotě cashback voucheru. Jde vlastně o jakousi slevu, která ho motivuje nakoupit služby výhodněji.“

Klíčem k úspěchu je tedy zapojení co největšího počtu finančně zdravých a silných firem, které cítí potřebu pomáhat tam, kde je třeba, udržet podnikatelské subjekty a pracovní místa v cestovním ruchu a podpořit návštěvnost regionů Česka v kontextu společenské odpovědnosti.

Mezinárodní budoucnost

Ladislav Hadáček, Managing Director RIX pro CZ, SK a HU a zároveň CCO v Zachraňme turismus k tomu dodává: „Naše zkušenosti s podobným typem akcí pro významné značky jsou skutečně bohaté. V minulosti jsme spolupracovali např. s Samsung, TCL, Zalando, Peugeot, Kärcher, Pepsi, Nivea, Postbank či Spanish Tourist Office. Ve spojení se Zachraňme turismus vidíme velkou příležitost, jak pomáhat v této byznysově velmi těžké době. Takové poslání je pro RIX natolik zásadní, že jsem osobně přijal formální roli v iniciativě, abych byl dění kolem oživování cestovního ruchu v České republice co nejblíže.“

Podpora českého turistického průmyslu

Pod interním názvem Dáme voucher tak vzniká velmi zajímavý projekt s výrazným potenciálem i společenským přesahem. Nabídka služeb čítá nyní jednotky tisíc hned v několika kategoriích, podle slov provozovatelů chtějí v letošním roce překonat počet 10 000, aby si vybral skutečně každý.

Tržiště v beta provozu běží na adrese voucher.zachranmeturismus.cz a plány na jeho rozšiřování jsou velké: navýšení nabídky, sofistikovanější filtrování, zajímavý obsah kolem cestování v České republice a mnohé další funkcionality. Máme se na co těšit. Zachraňme turismus se také nebrání ani nevylučuje vstup investora, který by pomohl projekt akcelerovat a možná posunout na mezinárodní úroveň.

Foto: archiv Zachraňmeturismus.cz Foto: archiv Zachraňmeturismus.cz

Články autora Petr Simon

Nejnovější články

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Trendy
Saudské fondy, české startupy, mezinárodní investoři

Nebudou chybět zástupci globálně úspěšných fondů Hustle fund,...

Foundeři zde budou mít možnost oslovit širokou škálu...

Na Reflect přiletí podnikatelé a zakladatelé několika úspěšných...

Díky pozitivnímu ohlasu, kterému se minulý rok těšila...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...