×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Pátek 22. září 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se
ikona hodiny29. 8. 2020 08:00

MŠMT bude dva roky ověřovat výuku techniky ve 100 školách

Technika míří na základky

Ministerstvo školství bude od podzimu ve zhruba 100 základních školách po dva roky ověřovat, jak by se ve vzdělávání mohla posílit výuka technických dovedností. Školy, které se budou chtít do projektu zapojit, se mohou přihlásit do konce září. Projekt má navázat na pilotní ověřování takzvané techniky z uplynulého školního roku. Podle dřívějších vyjádření zástupců vlády by mohla být výuka techniky ve školách povinná od podzimu 2022.

ČTK autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Rozhodnutí zavést do škol nový předmět oznámil loni v červnu ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček. Od dřívějších dílen by se podle něj měl lišit tím, že půjde o moderně pojatou výuku, která bude propojovat manuální práce s novými digitálními technologiemi.

Pilotní ověřování technické výuky se konalo v uplynulém školním roce ve 30 školách, které pro ni měly potřebnou výbavu. Od 11. března tuto fázi narušilo zavření škol kvůli opatřením proti koronaviru. Od příštího roku se má technika pokusně ověřovat i v dalších školách, které tak dobře vybaveny nejsou. Hlavní informace o fungování výuky techniky chce ministerstvo získat z 60 škol, z toho ze tří až pěti víceletých gymnázií, kterým poskytne návod, jak mají postupovat. Dalších 40 škol by mělo na projektu spolupracovat bez podpory.

Projekt za zhruba deset milionů korun má mimo jiné zjistit, zda mají školy pro výuku techniky dostatek vybavení a učitelů. Má také pomoci zjistit, jak předmět začlenit do rozvrhu. Mluvčí ministerstva školství loni uvedla, že v ideálním případě by podle úřadu mohla být technika povinná ve všech ročnících druhého stupně základních škol, a to jednu hodinu týdně. Ministr školství Robert Plaga později řekl, že by se technika spíš měla včlenit do jiných předmětů.

Takzvané rámcové vzdělávací programy, které určují obsahy učiva, zahrnují technické manuální činnosti už nyní. Děti se seznamují například s konstrukčními činnostmi. Podle expertů je učivo v současnosti v některých ohledech zastaralé, ale také obecně předimenzované. Řada odborníků má zároveň požadavky na rozšíření výuky u některých předmětů.

Články autora ČTK

Nejnovější články

Názory
Úsudek, invence, zkušenost a odbornost zůstanou doménou lidí

Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...

Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...

Trendy
Dny AI představí samořiditelná auta i roboty

Dny AI 2023 odstartují 9. října v Brně,...

Nejširší záběr aplikací AI představí sekce zaměřené na...

Poslední sekce cílí na výzkum a veřejnou správu....

Expertní pohled
Efektivní komunikace s novináři aneb Jak na tiskovou zprávu

Tisková zpráva totiž představuje jeden z nejdůležitějších nástrojů...

Důležité jsou také citace, které dodávají tiskové zprávě...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Potřebujeme flexibilnější pravidla pro řidiče zájezdových autobusů

EHSV přijal text zaměstnavatelské skupiny, který volá po...

Sami řidiči prostřednictvím svých profesních asociací očekávají, že...

Aktuality
Na co všechno a za jakých podmínek lze získat dotace?

Stavební veletrh FOR ARCH v září proběhne již...

Jaké novinky se letos chystají? Za program Nová...

Co je možné v současnosti modernizovat a budovat...

Aktuality
Česká technologie pomáhá FBI hledat pohřešované děti

Od roku 2018, kdy Apify spojil své síly...

Zatím se iniciativa soustředí jen na Egypt, ale...