Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Německo přestává být atraktivní pro rodinné firmy, na vině jsou především vysoké podnikové daně a náklady na práci. Porovnáním situace ve 21 průmyslových zemích to ukázala studie mannheimského institutu pro výzkum hospodářství ZEW, z níž cituje agentura DPA. Lépe si v posledních letech vedou jiné země, včetně například České republiky, které daně snížily.
Německo v žebříčku přívětivosti pro rodinné podniky obsadilo 17. místo. Ještě hůře se umístily země jako Francie, Španělsko Japonsko nebo Itálie. Na první místo se v letošním žebříčku dostaly Spojené státy, následované Británií a Nizozemskem, Česko je 11. ZEW ve své studii zohlednil faktor daní, nákladů na práci, produktivity, lidský kapitál, regulaci, financování, infrastrukturu, stav institucí a energie. V předchozím roce bylo Německo na 14. místě, Česká republika si udržela stejnou pozici.
Německu škodí podle autorů studie horšící se kvalita infrastruktury a dopravních cest. Silné bylo Německo před koronavirovou krizí naopak co do financování a kapitálové vybavenosti rodinných firem. Hůře se podle nadace rodinných firem, která studii zadávala, nevyvíjela situace v žádné jiné zemi. Od roku 2006, kdy byl žebříček zveřejněn poprvé, se Německo propadlo o pět příček. Česko si stejně jako Spojené státy naopak od té doby o čtyři místa polepšilo. Česká republika boduje díky nízkým daním, v této oblasti je dokonce třetí nejlepší. Láká i na možnosti financování, náklady na práci a na produktivitu.