Landshut představil více než 15 řemeslných profesí
AktualityVyzkoušet si řemesla na vlastní kůži, prohlédnout si stavební a zemědělské stroje nebo navštívit workshopy zaměřené na představení řemeslných profesí...
Vyzkoušet si řemesla na vlastní kůži, prohlédnout si stavební a zemědělské stroje nebo navštívit workshopy zaměřené na představení řemeslných profesí...
Nevyčerpané prostředky z covidového záchranného programu Covid Plus je možné využít na podporu českých firem při pomoci s poválečnou obnovou...
Nálada v německých firmách (Ifo) zůstává nízká, a to jak v hodnocení současných podmínek, tak v případě očekávání. Nízké hodnocení současných...
Z pohledu objemu práce pro české stavebnictví hrají stále klíčovou roli veřejné zakázky. Veřejné zakázky ve stavebnictví tvořily 31,8 %...
Ocenění v kategorii Hrdinka cestovního ruchu za třicet let převzala Kateřina Šrámková, majitelka zámku Loučeň, od ředitele Jana Hergeta v...
Evropská ekonomika se stále ještě plně nezotavila z toho, čím si musela projít během uplynulých let. Lockdowny během covidové pandemie nestačily...
Ocel je v průmyslu i drobné výrobě nejrozšířenější železný kov. Její užitné i estetické vlastnosti využijí konstruktéři i designéři. Aby...
Ve středu 4. října se v Praze uskuteční pětadvacátý ročník festivalu Designblok. Událost slibuje nejen výstavy a prezentace světových designérů,...
Díky úzké spolupráci mezi českými a izraelskými poskytovateli pokročilých technologických řešení pro státní správu a samosprávu získalo město Plzeň nový...
Je to paradox, ale dokonce i některé české miliardové firmy s nejmodernější a technologicky špičkovou výrobou řeší veškerý obchod stále...
Všechny výsledky
Kvůli koronavirové krizi plánují české firmy omezit investice jen dočasně. Podnikání chtějí dále rozvíjet a více prostředků by mohly za příznivé finanční situace vložit do IT a do online technologií. Chtějí si proto udržet zaměstnance. Potřebují však zredukovat náklady, 38 % podniků proto hodlá snížit pracovní úvazky. Tahounem oživení by měly být rodinné firmy.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti KPMG Česká republika mezi 570 respondenty. Pokles obratu v důsledku krize očekává 72 % společností. Dopadů se nejvíce obávají živnostníci, malé a střední firmy a společnosti s výhradním zaměřením na export zboží či služeb do zahraničí. Velká část podnikatelů však vnímá krizi podle Tomáše Potměšila z KPMG jako novou příležitost.
Do IT nebo online technologií chce v reakci na krizi objem investic zvýšit 17 % firem, více prostředků do zlepšení zákaznické zkušenosti plánuje 16 % podniků. Společnosti nechtějí ztratit zaměstnance. „Zároveň ale musí dbát na maximální nákladovou a finanční disciplínu. Výsledkem krize by tak mělo být podnikatelské prostředí lépe připravené na potenciální další hospodářské výkyvy a lépe přizpůsobené moderním trendům,“ uvedl Potměšil.
Pokud by krize trvala déle, měla by podle Potměšila na investiční plány firem větší dopad, než jaký lze v současné době odhadovat. Komplikací by mohlo být i hůře dostupné financování projektů ze strany bank, které v současnosti zástupci českých firem pociťují ve větší míře, než tomu bylo v minulých letech. Průzkum dále ukázal, že větší finanční rezervu si chtějí trvale udržet zhruba dvě pětiny firem, 35 % společností hodlá dlouhodobě zvýšit tlak na hledání možných úspor. Zajistit si dodavatele v tuzemsku a Evropské unii si trvale chce 18 % respondentů.
Náklady v oblasti lidských zdrojů firmy redukují zmrazením výše platů a odložením povyšování, snižováním či rušením povinných benefitů nebo zvýšením počtu dnů dovolené. Většina firem dočasně přerušila nábor nových zaměstnanců. Změnit zaměstnanecké smlouvy, aby bylo možné operativně reagovat na případnou další krizi, plánuje trvale desetina firem.
„Většina velkých korporací ztratila chuť investovat, snaží se především najít rezervy v nákladech a krizi přežít bez citelné ztráty. Rodinné firmy se chovají obvykle jinak, hledají současně s rezervami také příležitost pro investice. Platilo to při minulých krizích v zahraničí i u nás a současná situace to opět potvrzuje,“ komentoval současnou situaci na trhu při nedávném setkání vlastníků rodinných firem Libor Musil, spolumajitel úspěšné rodinné stavební společnosti Liko-S a místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků.
Statistická čísla přitom potvrzují, že právě rodinné firmy se většinově podílejí jak na tuzemském HDP, tak na zaměstnanosti a budou to tedy právě ony, které by měly být tahounem obnovy ekonomiky, ochromené pandemií. To ostatně na nedávném setkání se zástupci podnikatelů na půdě Hospodářské komory deklarovala i ministryně financí Alena Schillerová, když v diskusi několikrát řekla, že si je vědoma rozhodující role soukromých investic ve fázi restartu ekonomiky a při ozdravování ochromeného hospodářství.
„Nedostatek řemeslníků a chybějící počet kvalifikovaných pracovníků vnímáme...
Jednou z účastnic celodenní akce byla i Monika...
Návštěva Dne řemesel a prohlídka města Landshut se...
„Po covidové pandemii přišla pro české firmy další...
„Aby se Ukrajina vrátila po invazi do standardů...
Struktura Ifo odhaluje, že v záporných hodnotách jsou...
Důvěra poklesla i v české ekonomice. Ve světle...
Poklesla také důvěra spotřebitelů. V případě spotřeby lze...
Něco pozitivního z Financial Times: „Nechci o Německu...
Většina výrobních firem, které jsem mohl detailněji poznat,...
Cirkulární hospodářství je jeden z klíčových nástrojů pro...
Vedle šetrnosti nakládání s odpady se mohou firmy...
Přechod směrem k cirkulární ekonomice je v mnoha...
Evropská směrnice o nefinančním reportingu (CSRD), která podnikům...
Podle Jakuba Víta z EY Česká republika by...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)