Eviden monitoruje na dark webu ukradená data
Expertní pohled 2. 5. 2024 07:13Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde...
Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde...
Cestování letadlem nemusí být pro každého komfortní záležitostí a v případě neurodivergentních lidí, tedy například autistů, lidí s ADHD, poruchami...
Letiště Václava Havla Praha včera u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320...
Zatímco o místa na gymnáziích se žáci základních škol přetahují, učiliště musí často bojovat o každého zájemce. Přihlášku s nejvyšší...
Podle dat společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, zesiluje v Česku trend...
Rozvinout nebo nastartovat zajímavý technologický projekt se společenským přesahem – to je cílem Laboratoře Nadace Vodafone, jejíž jedenáctý ročník je...
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní vědecko-výzkumný projekt simulace a optimalizace provozu úpraven...
Platforma Green0meter ze skupiny ČSOB, specialista na služby v oblasti udržitelnosti firem, od května vstupuje na slovenský trh. Cílem je...
Informační a komunikační technologie se vyvíjejí stále rychlejším tempem. Zatímco v minulých dekádách sloužil e-mail primárně k běžné one-to-one komunikaci,...
Letecká společnost Smartwings otevřela minulý týden nové přímé letecké spojení z Prahy na letiště Ponta Delgada na Azorských ostrovech. Pravidelná...
Všechny výsledky
Ohledně sdílení svých dat jsme nejvíce nedůvěřivým národem v Evropě. Nejvíce si chráníme zdravotní data, zdrženlivější jsme proti ostatním evropským státům i při sdílení dat o poloze, GPS a pohybu. Relativně ochotně sdílíme ale kontaktní údaje, osobní informace, nákupní chování a podrobnosti o oblíbených značkách. Ukázal to mezinárodní průzkum inkasní agentury EOS KSI, který se zabýval aktuální hodnotou dat internetových uživatelů.
Mezi data, která Češi sdílejí ochotněji obchodům, službám a aplikacím, patří kontaktní údaje (44 procent). Téměř dvě pětiny pak poskytují třetím stranám své osobní informace. Třetí nejčastěji sdílenou položkou jsou data o nákupním chování a oblibě určitých výrobků či značek (37 procent). Údaje o poloze, GPS a pohybu jich s třetími stranami sdílí 27 procent. Naopak zdravotní data sdílejí málo (deset procent).
„Data jsou samozřejmě cenným komerčním nástrojem. Často však mohou výrazně pomoct například záchranným složkám s určením polohy ohroženého či při kontaktu s nakaženou osobou. Sdílení dat finančního charakteru může například umožnit společnostem lépe pomoci zadluženým klientům se splácením úvěrů, jako se děje v našem sektoru. Obezřetnost je jistě chvályhodná, lidé by však měli poznat hranici, kdy tajnůstkaření může škodit jim samým,“ uvedl Vladimír Vachel z EOS KSI.
Provedena byla ve spolupráci s agenturou Kantar v první polovině roku 2020 na reprezentativním vzorku od 18 let v 17 zemích. Vyhodnocen byl vzorek 1000 respondentů z Belgie, Bulharska, ČR, Francie, Chorvatska, Německa, Polska, Rumunska, Ruska, Slovenska, Slovinska, Srbska, Španělska, Švýcarska, Spojených států a Velké Británie a 300 respondentů ze Severní Makedonie.
Paradoxem podle něho ale je, že 61 procent Čechů nemá se sdílením dat třetím stranám špatné zkušenosti, resp. o nich neví. Čeští spotřebitelé nejsou vůči společnostem a sdílení dat ani výrazně skeptičtí. Nedůvěřiví jsou dokonce méně, než je evropským průměrem. Tento přístup potvrzuje další nesrovnalost v chování na internetu. Čtvrtina například nijak neupravuje nastavení cookies souborů na jednotlivých webových stránkách a automaticky jim uděluje svůj souhlas.
„Cookies jsou pěknou ukázkou, usnadňují personalizaci webu, díky nim web ví, jaké nastavení si uživatel při minulé návštěvě vybral nebo jaké osobní údaje má předvyplnit do formuláře. Webovému prohlížeči o sobě dovolujeme vědět relativně mnoho,“ upozornil Vachel. Výsledky průzkumu podle něj ukazují, že je třeba silně budovat digitální důvěru a gramotnost ohledně sdílení dat. A také bojovat proti dezinformacím, které okolo zneužití dat panují a výhody digitalizace zpomalují. Velká odpovědnost edukace je právě na straně firem, dodal.
Nová služba je vhodná pro větší firmy, které...
Monitoring v rámci služby LUMINAR probíhá formou kontinuální...
Zákazník ze soukromého i veřejného sektoru může službu...
Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...
Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...
DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...
„Těší mě, že jsme se mohli symbolicky připojit...
„Jsem hrdý na to, že Letiště Praha oslavilo...
Letadlo je jedním ze čtyř strojů nesoucích na...
Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...
Model Shell & Core se sice v omezeném...
S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...
Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...
Data za rok 2023 potvrzují, že popularita e-mailingu...
Právě hromadné zprávy tvoří v Seznam schránkách každý...
Seznam rozděluje e-maily do tří složek: Primární, Hromadné...
Nejúspěšnějším měsícem v počtu odeslaných e-mailů byl v...
Dosavadní verze stavebního zákona často vedla ke zbytečně dlouhým...
A její ředitel, Michal Vacek říká, že: „Nástup...
Zástupce stavební firmy, obchodní ředitel společnosti Subterra, Jiří...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)