Show nejen pro šotouše
Cestovní ruch 19. 5. 2024 05:06V září letošního roku se v Benešově u Prahy uskuteční již 5. ročník Festivalu parních lokomotiv. Výstava historických drážních vozidel...
V září letošního roku se v Benešově u Prahy uskuteční již 5. ročník Festivalu parních lokomotiv. Výstava historických drážních vozidel...
Svatby jako neselhávající a výhodný typ eventů vítá každý provozovatel vhodné lokality. Se zajímavým marketingovým počinem, jak se na tomto...
Studie FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report za 2. pololetí 2023 zdůrazňuje potřebu, aby dodavatelé dodržovali osvědčenou praxi ve zveřejňování...
Bonami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie. Svůj provoz tak spouští...
Firmy a zaměstnanci se po velkém výkyvu směrem k home office stále ještě snaží najít funkční řešení. Za poslední čtyři...
V Hospodářské komoře se zformovala nová skupina podnikatelů, která chce zlepšit hospodaření s českým dřevem a zvýšit jeho přidanou hodnotu...
S příchodem jara začíná v Praze hlavní sezóna cestovního ruchu. V posledních letech byla návštěvnost významně ovlivněná nejdříve pandemií covidu-19,...
PlanRadar, přední platforma pro řízení stavebních projektů, nabízí sofistikované řešení pro archivaci, organizaci a sdílení velkého množství dat, a to...
Techniky na získávání olejů ze semen či plodů rostlin lidé rozvíjí od nepaměti. V současné době se k tomuto účelu...
Česká firma z Hranic v čele s Petrem Bouchalem objíždí závody Formule 1 ve vybraných evropských zemích a nabízí celosvětový...
Všechny výsledky
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto kvůli přetrvávajícímu nedostatku některých dílů zastavila výrobu v několika provozech a směnách. Bez chybějících dílů nelze dokončit výrobu vozů. Zaměstnanci dostávají za zrušené směny 85 procent průměrné mzdy, kam se započítávají i bonusy, tedy více než činí denní mzda, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář. Automobilce chybějí například čipy, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech.
Některé směny zrušila firma už v minulém týdnu, odbory pro tyto situace vyjednaly takzvanou překážku na straně zaměstnavatele a zároveň náhradu mzdy nad hodnotou stanovenou zákonem. Nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky. „S ohledem na složitost situace a aktuální vývoj budeme případné překážky řešit v ucelených týdenních blocích,“ řekl odborový předák Jaroslav Povšík. Překážky se týkají zejména výroby Octavií a souvisejících provozů. I na lince Fabií se ale začaly objevovat nedokončené vozy, kterým chyběly radary.
Škoda plánuje podle týdeníku odstávky i na únor. V tomto týdnu byla odstávka například v lakovně B v Mladé Boleslavi, na montáži a svařovně MB I nebo ve svařovně v Kvasinách. Odstávka se týkala vždy jen některých směn. Automobilka začátkem ledna uvedla, že se potýká s nedostatkem čipů, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů, uvedla již dříve na dotaz ČTK mluvčí Škoda Auto Martina Gillichová. Potvrdila informaci týdeníku Škodovácký odborář, podle kterého nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky. „Kvůli výpadku dodávek polovodičů v dodavatelském řetězci celého koncernu Volkswagen bude i společnost Škoda Auto v nadcházejících měsících čelit nedostatku tohoto komponentu,“ řekla Gillichová. Podle ní tak nelze vyloučit změny v produkčních objemech.
Chybějící čipy mohou mít podle odborů dopad v podobě zvýšených nákladů na výrobu, a tím dosažení nižších zisků. Nedostatek čipů trápí automobilky napříč světem, postižen je celý koncern Volkswagen, který kvůli nedostatku čipů omezí v únoru provoz ve třech svých německých závodech, včetně toho hlavního ve Wolfsburgu. Problém s nedostatkem elektronických součástek se dostal až na diplomatickou úroveň, když německý ministr hospodářství Peter Altmaier v této věci požádal o pomoc Tchaj-wan. Světový lídr v odvětví polovodičů přislíbil v produkci čipů upřednostnit výrobce aut. Provoz ve svých třech továrnách upravuje i Daimler, výrobce vozů Mercedes-Benz, problémy s dodávkami čipů se dotkly i automobilek Ford, Subaru, Toyota, Nissan, Fiat Chrysler a dalších.
Polovodičové moduly jsou srdcem elektronických systémů a mikročipů. Koronavirová pandemie nejprve poptávku po nich ze strany automobilek snížila, vedla ale k větší potřebě čipů u výrobců zábavní elektroniky a lékařských technologií. Výroba aut se ovšem zvedla dříve, než se čekalo, a výrobci čipů nedokázali drahou produkci dostatečně rychle upravit a rozšířit.
Letošního ročníku Festivalu, který proběhne pod záštitou místopředsedy...
Kromě krásných parních lokomotiv z tuzemska i ze...
V pátek 13. září 2024 po obědě bude...
Kromě vystavených lokomotiv budou rovněž představeny vozy s...
Co zámek nabídne? Dopoledne od 10 hodin je...
V roce 2022 se v ČR uskutečnilo na padesát pět...
Zámek Nelahozeves má konkurenční výhodu v relativní blízkosti Prahy...
Akce Inspirace ke svatbě na zámku se samozřejmě...
Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...
Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...
Útoky se týkaly méně než 9 % všech...
Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...
„Podnikatelé ve zpracovatelském průmyslu ale narážejí na řadu...
Jednou z brzd rozvoje tuzemského zpracování dřeva s...
Projekt GPtents řeší problémy s ubytováním na velkých...
Nápad na projekt GPtents se zrodil v roce...
GPtents aktuálně zastřešují ubytování na 4 akcích ve...
Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...
Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban ([email protected])