Česko uvidí první bateriový vlak
Trendy 7. 5. 2024 07:18Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Skoro osm set studentů připravuje Střední škola technická a dopravní Gustava Habrmana v České Třebové na povolání v oblasti informačních technologií nebo elektrotechnice. Kvalitní...
Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK) ve spolupráci s IHK für Oberfranken Bayreuth a dalšími partnery uspořádala v Karlových...
Po zavedení nových pravidel pro zdanění zaměstnanecké benefity zachovalo v nezměněné podobě jen 60 % firem. Zaměstnavatelé počet benefitů zredukovali...
Dokonalejší automatické překladače znamenají i dokonalejší kybernetické útoky. Kvalita textů phishingových zpráv je totiž stále lepší a není tak často...
Dnešní pracovní trh je dynamický a konkurenční, a proto je pro firmy nezbytné, aby se odlišily a přilákaly ty nejlepší...
Cílem memoranda o spolupráci, které uzavřela agentura CzechInvest, společnost SIRS, Karlovarský kraj a město Cheb, je připravit plochu průmyslové zóny Cheb II...
Všechny výsledky
Ve třetím čtvrtletí letošního roku do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v České republice (ČR) přijelo celkem 7,3 milionů turistů. Meziročně to znamená nárůst o 11 %. Pokud srovnáme situaci se stavem před pandemií covidu-19, tedy s červencem, srpnem a zářím 2019, jde o 97% návštěvnost. Vyplývá to z informací na www.tourdata.cz zpracovaných na základě dat z Českého statistického úřadu.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
HUZ letos ve 3. čtvrtletí zaznamenala 20,4 milionů přenocování. „Dobrou zprávou je, že – srovnáme-li letošní a loňské 3. čtvrtletí – návštěvníků tuzemských hromadných ubytovacích zařízení přibylo. A víc než dřív přijelo turistů ze zahraničí, přes 2,5 milionů, nejvíc z Německa, Slovenska a Polska. Co se týče oblíbenosti regionů, které cestovatelé nejvíc navštěvovali, roli hraje to, zda se jedná o rezidenty nebo o zahraniční turisty. Zatímco u cizinců vedla Praha následovaná Jihomoravským a Karlovarským krajem, obyvatelé České republiky nejvíc podnikali výlety a delší pobyty na jižní Moravu, do jižních Čech a do Královéhradeckého kraje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
Zatímco hotely hlásí nárůst návštěvnosti (celkem 4,2 milionů turistů znamená o 23,9 % hostů víc), o pensiony i kempy byl zájem menší (pokles o 6,2 % a 6,6 %). Celkově přibylo zahraničních turistů, došlo k meziročnímu zvýšení o téměř 100 %. Rezidenti, kteří v letošním 3. čtvrtletí tvořili 80 % návštěvnosti HUZ, meziročně cestovali méně (snížení o 10 %).
Ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget dodává: „Nyní nastává rozhodující fáze boje o návrat cestovního ruchu. Podnikatelé potřebují pomoci přežít tradičně slabší zimní sezónu. Na 9 zahraničních trzích spouštíme zimní kampaň s rozpočtem 15 milionů Kč. Zaměří se primárně na hory a wellness, vánoční trhy, zimní města (kultura, gastro) a Valentýna. Pokud se ale chceme vrátit mezi globálně úspěšné destinace, potřebujeme přímé lety na největší trhy v Asii a v Americe. Spolupracujeme s Letištěm Praha na obnovení přímých linek a věřím, že najdeme cestu, jak navýšit rozpočet CzechTourism na společné kampaně s dopravci.“
Stáhněte si detailní statistiky
„Jakékoli další možné navýšení podporujeme, týká se mimo jiné rozšíření spolupráce v rámci platformy TouchPoint mezi Letištěm Praha, agenturou CzechTourism a Prague City Tourism, která je obvyklou formou spolupráce na rozvoji linek na konkurenčních letištích. Naším cílem je především postupně obnovit a nabídnout destinace, které měly přímé letecké spojení před pandemií covidu-19. A také navázat na jednání o projektech, které nebyly realizovány. To se týká například spojení do Chicaga a Hanoje, od kterých se kvůli pandemii ustoupilo. Podařilo se nám navázat na další sezónu spolupráci s Delta Air Lines na lince z New Yorku, rádi bychom obnovili linky do Filadelfie a Newarku v USA, Toronta a Montrealu v Kanadě. To jsou hlavní priority v Severní Americe. Ohledně Dálného východu jde o obnovu spojení ze Soulu a z čínských destinací, mezi nimiž je prioritním trhem Šanghaj. Jednáme rovněž s leteckými společnostmi o přímých leteckých spojeních s Thajskem, Tchaj-wanem, Japonskem, Indií a Singapurem,“ říká ředitel Rozvoje leteckého obchodu Letiště Praha Jiří Vyskoč.
Ze vzdálených trhů do ČR často jezdili právě turisté z USA, ve 3. čtvrtletí se jednalo o téměř 140 tisíc příjezdů. Následovali Izraelci se skoro 48 tisící příjezdy. Celkově nejvíc ČR navštěvovali Němci, kteří tvořili 8 % zahraniční klientely. V praxi to znamenalo 582 tisíc příjezdů a meziroční nárůst o 57,2 %. Následovali hosté ze Slovenska (cca 264 tisíc příjezdů, meziroční nárůst o 58,1 %.) a Polska (248 tisíc příjezdů, meziroční nárůst o 73,1 %).
Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...
Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...
Elektrárna, kterou firma provozuje, je schopná vysokoúčinné kombinované...
Už od devadesátých let firma pracuje na ekologizaci svého...
V současnosti Elektrárny Opatovice pokračují v obnově svých turbín. Po...
Energie se skrývá nejen v elektrárenských kotlích, ale také...
„Účast na veletrhu byla pro firmu RIM jedinečnou...
V rámci veletrhu značka RIM prezentovala nejen své...
Workspace Expo v Paříži je mezinárodní veletrh zaměřený...
Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...
Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...
„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...
Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...
Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....
Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...
Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...
„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...
Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...
Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...
Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....
Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...
Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...
HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)