Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny4. 8. 2023 08:00

České regiony lákají turisty z Beneluxu a Skandinávie

Také o regiony se zajímají turisté z Beneluxu a Skandinávie. Do zemí, které navštěvují, jezdí často autem a zůstávají o trochu déle než cestovatelé z jiných států. Nejen proto se v Belgii, Dánsku, Nizozemsku a Švédsku uskutečnila on-line kampaň zaměřená na self drive dovolenou. Měla za cíl přilákat víc hostů z daných zemí a prodloužit délku pobytu Belgičanů, Dánů, Nizozemců a Švédů v Česku.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

V uvedených zemích je dovolená autem zejména v letních měsících velmi populární a například v Dánsku výrazně roste zájem o elektromobily. Navíc turisté z Beneluxu a Skandinávie velkou část volna v Česku tráví mimo Prahu.

„Podle našeho Institutu turismu byla průměrná délka pobytu všech zahraničních turistů v Česku loni 3,47 dne. Belgičané, Nizozemci a Dánové přitom u nás trávili o trochu delší dobu, konkrétně 3,53 3,80 a 3,95 dne, vyjmenovává ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget. „Proto jsme s cílem prodloužit délku pobytu a dostat obyvatele Beneluxu a Skandinávie víc do tuzemských regionů realizovali kampaň zaměřenou na self drive dovolenou. Kromě Belgie a Nizozemska ji bylo možné vidět také ve Švédsku a Dánsku. Stála 1,5 milionů korun a od dubna do května zaznamenala 34 milionů zobrazení,dodává.

„Nizozemci, kteří se dlouhodobě řadí do první desítky zahraničních turistů v Česku, jsou známí tím, že 62 % z nich na dovolenou rádo jezdí autem. Loni jich k nám s využitím všech druhů dopravy přijelo víc než 223 tisíc. Nárůst návštěvnosti se týkal především rodin s dětmi. Právě ty byly primární cílovou skupinou naší kampaně,“ popisuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Benelux Petra Palečková a doplňuje: „Roli přitom hrál samozřejmě také náhled na leteckou dopravu, ať už kvůli dražším letenkám nebo kvůli udržitelnosti. Kampaň v nizozemských a belgických médiích, kdy Belgičanů loni do Česka přijelo téměř 80 tisíc, proto doplnily také informace o kempování.“

Nový trend: elektromobilita

Tematická kampaň se zaměřila především na české a moravské regiony. S vědomím, že zatímco Švédové nejvíc cestují letadlem a uskutečňují tak téměř polovinu všech návštěv zahraničí, na dovolenou autem se každoročně vydává na 500 tisíc Dánů. Kromě bezpečnostního a ekonomického hlediska zde roli hraje potřeba Skandinávců cestovat udržitelně a uvědoměle. Dovolenou autem letos plánuje téměř 60 % švédských rodin. Ve Skandinávii, konkrétně mezi Dány, přitom významně roste obliba elektromobilů. Čtyři z deseti nově registrovaných aut v květnu 2023 byly právě na elektřinu, tyto vozy se totiž na dánském trhu staly cenově dostupnější.

„V současnosti je pro Dány atraktivnější jet na dovolenou elektromobilem, i nabíjecí infrastruktura se v Evropě postupně rozvinula na úroveň, kdy je dobíjení auta bezproblémové. A i když mohou existovat cenové rozdíly podle toho, zda máte aplikaci, nabíjecí štítek pro dodavatele nebo platíte kreditní kartou, ceny obecně klesají,“ přidává se analytik trhu Bilbasen Jan Lang.

 „Cestování autem na dovolenou je pro Dány v letošním roce levnější než loni, kdy byly ceny pohonných hmot i elektřiny o dost vyšší. Nejoblíbenější destinací pro obyvatele dané země je přitom Dánsko, následuje Itálie, Německo, Francie a Norsko. A my samozřejmě usilujeme o to, aby vzrostl také zájem o Česko,“ objasňuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin a dodává: „Česko patří také k oblíbeným destinacím Švédů. Kraje v naší zemi sice znají méně než zmiňovaní Dánové, nicméně v posledních letech se i oni o regiony zajímají víc. Když cestují po Evropě, mají zpravidla v itineráři také Česko, což otevírá prostor, aby poznali i méně známá místa, než je Praha. Konec konců 23 % Švédů cestuje zpravidla karavanem.“

Ve zviditelnění tuzemských regionů bude CzechTourism pokračovat. Už v září zajistí zahraniční zastoupení pro Skandinávii a Finsko prezentaci Česka na největším švédském veletrhu zaměřeném na karavany. A příští rok se nejen tyto pobočky České centrály cestovního ruchu v cizině budou intenzivně věnovat klíčovému komunikačnímu tématu aktivní dovolená.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...