Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny12. 7. 2023 13:11

Kam směřuje lázeňství? Odpoví CzechTourism Podcast

Mariánské Lázně letos v létě získaly statut lázní klimatických. Co to pro město a celý Karlovarský kraj znamená, mimo jiné zazní v dalším díle CzechTourism podcastu. Zveřejnila ho Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. V pořadu nechybí informace o připravovaném Evropském balneologickém kongresu. 27. ročník se uskuteční v Česku, konkrétně v Karlových Varech, a to 4. až 6. října.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Lázeňství v Česku se nachází na pomyslném rozcestníku. Z pohledu cestovního ruchu se v kontextu s náhradou rusky hovořících hostů, kteří vypadli z obecně známých důvodů, nabízí zaměřit se na země Zálivu a/nebo Izraele. 

„Možnou cestou je také posílení pozic českého lázeňství na tzv. sekundárních trzích jako je Ázerbájdžán, Kazachstán, Uzbekistán, tedy v zemích s pravidelným leteckým spojením s Českem, bonitní klientelou a historicky tradiční oblibou našeho lázeňství,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Řešíme také marketingovou podporu, a to on-line kampaní Nečekané tradice či informováním o nových wellness a wellbeing produktech pro příhraniční klienty a domácí trh aj. Co se týče obyvatel Česka, potenciál pro lázně má aktivní finančně zajištěná věková kategorie 35+ a fakt, že lázně jsou skvělým místem pro aktivní letní i zimní dovolenou celé rodiny.“

Lázeňství v Česku čekají značné změny

Nový díl CzechTourism podcastu, se natáčel před tím, než Mariánské Lázně získaly statut klimatických lázní. V pořadu se kromě letošních novinek zmiňuje také fakt, že základ lázeňství přes veškeré dění zůstává stejný: lidé chtějí bydlet v kvalitních zařízeních, mít dobrou péči, dobré stravování a samozřejmě také to, aby jim lázeňský pobyt pomohl. Zlepšil jim zdravotní stav a/nebo přinesl potřebnou relaxaci a energii. Významný vliv na lázeňství měly a mají přitom sociálně-ekonomické faktory. Pandemie covidu-19, ceny energií, inflace aj.

 „Po třech letech covidu-19 se obnovily investice do lázeňské infrastruktury. Nyní je třeba objet pavilony, pítka, všechno čistit, obnovovat, věnovat se kolonádě v Mariánských Lázních, souhrnně: lesk lázní vylepšit,“ říká v podcastu generální ředitel Léčebných lázní Mariánské Lázně Karel Kalivoda a dodává: “Nedávné získání statutu klimatických lázní, které rezonuje celým městem, doplňuje čtvrtý léčivý zdroj Mariánských Lázní a destinaci posouvá na novou úroveň. Cílem je mimo jiné dostat klienta ven z lázeňských hotelů do terapeutické krajiny, která je v Mariánských Lázních naprosto skvělá.“

„Pandemie covidu-19 změnila léčebné procedury. Zaměřili jsme se tak na studie účinků lázeňské léčby na postcovidové symptomy. Také se víc věnujeme prevenci a snažíme se implementovat moderní technologie – nově se využívá třeba laserová terapie při léčbě postcovidových symptomů,“ říká v podcastu výzkumná pracovnice Institutu lázeňství a balneologie Alina Huseynli a dodává: Celou lázeňskou léčbu se snažíme inovovat, zatraktivňovat a personalizovat, moderní technologie nám mimo jiné pomáhají sledovat průběh léčby pacienta, případně vytipovat změny zdravotního stavu a přizpůsobovat léčebné plány na míru individuálním potřebám jednotlivých lidí.“

CzechTourism Podcast s celou řadou dalších aktuálních informací o lázeňství je k dispozici na:

Lázně léčí tělo i ducha. Klient se dostane do jiného než domácího prostředí, a začne tak přemýšlet i chovat se jinak.

„Před 100-150 lety byly lázně centrem, kam se lidi jezdili léčit, odpočívat, za kulturním životem, bylo to i místo společenského setkávání. I do budoucna potřebujeme, aby lázně byly tzv. ‚multiproduktem‘, který osloví co nejširší vrstvy. Na lázních nyní je, aby ve spolupráci nejen s městy vytvořily potřebnou nabídku služeb,“ říká v podcastu viceprezident Svazu léčebných lázní a Evropského svazu lázní Martin Plachý a uzavírá: „Navázat na ocenění fenoménu tuzemského lázeňství ze strany UNESCO a připomenout všem význam a důležitost dané oblasti má Evropský balneologický kongres, který se bude konat 4. až 6. října 2023 v Karlových Varech. Česko je jeden z klíčových členů Evropského svazu lázní, o kongres jsme si řekli po asi 23 letech a teď ho chystáme. Chtěl bych ocenit spolupráci na akci ze strany Svazu léčebných lázní, Evropského svazu lázní, iLabu, Karlovarského kraje, města Karlovy Vary aj, děkuji moc za ni. Snahou kongresu také samozřejmě je zvýšit zájem o Česko jako takové. Budou to tři dny nabité debaty o budoucnosti lázní, vědeckém potenciálu, léčbě v lázních, příkladech dobré praxe, terapeutické krajině atd. Věřím, že tak společně pomůžeme lázeňství.“

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...