O krok napřed před nejlepšími
Pohled z praxeDruhý díl podcastové série Najděte se v Konplanu se zaměřuje na technologie. Protože z mnoha průzkumů vyplývá, že mnohem snáze...
Druhý díl podcastové série Najděte se v Konplanu se zaměřuje na technologie. Protože z mnoha průzkumů vyplývá, že mnohem snáze...
Karlovy Vary jsou mezinárodním centrem pro zdraví a balneologii. Od 4. do 6. října 2023 se v hotelu Thermal uskuteční...
Zákazníci z řad domácností, firem i státu se začínají opožďovat v platbách faktur, což začíná negativně doléhat na hospodaření některých...
I letos Jihočeská hospodářská komora připravila pro žáky 7. – 9. tříd, pedagogy a rodiče Burzy středních škol a odborných...
Střípky ze světa ekonomických čísel nabízejí zajímavá srovnání a (možná) nečekané souvislosti. Pojďme se zase jednou podívat letem světem na...
Prevence je téma často skloňované, nicméně přesto jde o oblast, v níž má Česko oproti vyspělým zemím značné rezervy. Kde...
Úspěšná komunitní akce pro e-shopaře pokračuje a přináší další sérii přednášek, oblíbených mastermindů a networkingu. Tentokrát setkání proběhne už 12....
Stále více společností zvažuje expanzi do regionů, brání jim v tom však nedostatek vhodných kancelářských prostor. V regionech mimo Prahu...
Psal se rok 1930, když právnička Leny Madesin Phillips založila ve Švýcarsku mezinárodní federaci Business and Professional Women. Celosvětová organizace...
Úspora času, lepší přehled a motivace personálu – to jsou přínosy, kterých si čeští, slovenští a rakouští lékaři a další...
Všechny výsledky
Japonsko, Tchaj-wan, Jižní Korea nebo Thajsko. Země, pro jejichž obyvatele je Česko velmi zajímavý turistický cíl. A pokud Japonci či Korejci cestují, jsou pro navštívený stát také ekonomicky přínosní, utrácejí totiž víc. Právě na tyto destinace se zaměřily exportní workshopy, které připravuje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Informují o aktuálních trendech a výhledech na zahraničních trzích.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
I když se počet zahraničních turistů ještě nedostal na úroveň před pandemií covidu-19, vypadá to, že letos do Česka zavítá víc hostů z ciziny než loni. Nárůst je vidět právě u asijských zemí. „Loni k nám z Tchaj-wanu přijelo 13 807 turistů, za 1. čtvrtletí roku 2023 už jsme na čísle 21 278. Z Thajska k nám letos v prvních třech měsících přijelo celkem 2 480 hostů, z Japonska téměř 8 tisíc a z Jižní Koreje cca 35 tisíc,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Je tak zřejmé, že se do Česka turisté z Asie postupně vrací, což souvisí s uvolněním covidových restrikcí a „rozlétáváním“ celého světa, tedy s obnovením či zaváděním přímých leteckých spojení, na kterých intenzivně spolupracujeme s Letištěm Praha. Ať už se jedná o březnové spuštění linky mezi Českem a Jižní Koreou či červencové zavedení pravidelného letu mezi naší Prahou a tchajwanskou Taj-Pejí.“
„V předcovidovém roce do Česka zavítalo 147 760 Japonců. Loni však jen něco málo přes 22 tisíc, letos za první tři měsíce ale už 7 911. Hosté z Japonska se tedy vracejí, nejčastěji přitom míří do hlavního města. Také rádi navštěvují Jihočeský a Jihomoravský kraj. Věřím, že i výše uvedená letecká spojení povedou k výraznějšímu nárůstu turistů nejen z Tchaj-wanu, ale i nových turistů zejména z jihu Japonska, a to i co se týče návštěv regionů,” říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Japonsko Štěpán Pavlík a dodává: „Japonsko je pro Česko nyní významné i kvůli světové výstavě EXPO 2025, která se od 13. dubna do 13. října příštího roku uskuteční v Ósace. Na českém pavilonu budeme spolupracovat, mimo jiné chceme představit české firmy, exportéry, startupy, inovace a technologie a na obou trzích výrazněji rozvíjet MICE segment, tedy kongresový turismus.“
Zatímco Japonci loni za osobu a den v Česku utratili 4 441 Kč, u Korejců se jednalo o 4 819 Kč. Ukazuje to, že se i ochota užívat si cestování vrací na úroveň před koronavirovou pandemií. Tehdy Japonci v zemi v srdci Evropy do jednoho cestovatele denně investovali 5 061 Kč, hosté z Jižní Koreje pak 4 819 Kč. Největší propad znamenal rok 2021, kdy činila průměrná útrata Korejců v Česku 1 833 Kč, návštěvníků z Japonska dokonce 602 Kč.
„Podobně to vypadalo i co se týče příjezdů turistů z Jižní Koreje do Česka. Zatímco v předcovidovém roce jich přijelo 387 563, loni to bylo 67 005. Letošní čísla za 1. čtvrtletí jsou povzbuzující, příjezdů bylo už 34 508. Nárůst se dá čeká v souvislosti s dříve zmiňovaným přímým leteckým spojení a pozitivním faktem, že Korejci Česko jednoduše milují,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Jižní Koreu Michal Procházka a dodává: „Korejci se u nás cítí dobře a svobodně, užívají si objevování evropské kultury, vydávají se sem na romantické líbánky aj. Taky milují naše pivo a víno i české speciality jako je zelňačka nebo bramborák.“
„Větší zájem o Česko nyní zaznamenáváme zejména na indonéském, thajském a malajském trhu. Například v Indonésii roste počet žádostí o turistická víza do České republiky,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro jihovýchodní Asii a Čínu Lukáš Pokorný a dodává: „Proto jsme mimo jiné pro zástupce cestovních kanceláří v Hong Kongu, Thajsku a Indonésii letos uspořádali roadshow, abychom je seznámili s aktuální nabídkou Česka a propojili je s českými partnery. Česko představíme i na veletrzích ITB v čínské Šanghaji a ITB Asia v Singapuru.“
Workshopy a další aktivity v Asii CzechTourism vyvíjí nejen s cílem prezentovat Česko a přilákat do země co nejvíc turistů. Spolupráce, kterou Česká centrála cestovního ruchu nabízí tuzemským podnikatelům v kontextu s asijskými trhy, podporuje jejich působení a byznys v zahraničí. Další workshopy, které CzechTourism uspořádal či plánuje, se týkají Španělska a Latinské Ameriky, USA a Velké Británie a Blízkého východu a Indie.
Tolik dnešní tak trochu jiný pohled na Konplan,...
V příští epizodě se zaměříme na to, co...
„Přípravy tohoto setkání byly opravdu dlouhé a intenzivní,...
Program je rozdělen do tří sekcí – ESPA,...
„Opožděné platby zatím větší část firem finančně nepoškozuje....
„Pracovníky, které firmy potřebují na dokončení zakázek, ale...
Začneme od cestování? Jaký čas prožívá letecké cestování?...
Na Loučeni například pondělí, které bývalo na památkách...
„Právě získaného ocenění si velice považuji. Největší cenou...
„Odborné organizace, které působí v cestovním ruchu, na...
Letošní prázdninová sezóna je u konce. Během července...
„K vyššímu objemu částek utracených za volnočasové aktivity...
Největší nárůst popularity meziročně zaznamenaly benefity v oblasti...
Nerostl však pouze zájem o kulturu. V červenci...
„Dlouhodobě se zasazujeme o to, aby zaměstnanci měli...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)