Sobota 27. dubna 2024
ikona hodiny7. 8. 2023 10:50

Turisté z Asie letos znovu objevují Česko

K větší návštěvnosti přispívají kromě přímých leteckých linek i další aktivity CzechTourismu

Japonsko, Tchaj-wan, Jižní Korea nebo Thajsko. Země, pro jejichž obyvatele je Česko velmi zajímavý turistický cíl. A pokud Japonci či Korejci cestují, jsou pro navštívený stát také ekonomicky přínosní, utrácejí totiž víc. Právě na tyto destinace se zaměřily exportní workshopy, které připravuje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Informují o aktuálních trendech a výhledech na zahraničních trzích.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Asijští turisté se vracejí do Prahy Foto: Shutterstock.com

I když se počet zahraničních turistů ještě nedostal na úroveň před pandemií covidu-19, vypadá to, že letos do Česka zavítá víc hostů z ciziny než loni. Nárůst je vidět právě u asijských zemí. „Loni k nám z Tchaj-wanu přijelo 13 807 turistů, za 1. čtvrtletí roku 2023 už jsme na čísle 21 278. Z Thajska k nám letos v prvních třech měsících přijelo celkem 2 480 hostů, z Japonska téměř 8 tisíc a z Jižní Koreje cca 35 tisíc,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Je tak zřejmé, že se do Česka turisté z Asie postupně vrací, což souvisí s uvolněním covidových restrikcí a „rozlétáváním“ celého světa, tedy s obnovením či zaváděním přímých leteckých spojení, na kterých intenzivně spolupracujeme s Letištěm Praha. Ať už se jedná o březnové spuštění linky mezi Českem a Jižní Koreou či červencové zavedení pravidelného letu mezi naší Prahou a tchajwanskou Taj-Pejí.“ 

„V předcovidovém roce do Česka zavítalo 147 760 Japonců. Loni však jen něco málo přes 22 tisíc, letos za první tři měsíce ale už 7 911. Hosté z Japonska se tedy vracejí, nejčastěji přitom míří do hlavního města. Také rádi navštěvují Jihočeský a Jihomoravský kraj. Věřím, že i výše uvedená letecká spojení povedou k výraznějšímu nárůstu turistů nejen z Tchaj-wanu, ale i nových turistů zejména z jihu Japonska, a to i co se týče návštěv regionů,” říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Japonsko Štěpán Pavlík a dodává: „Japonsko je pro Česko nyní významné i kvůli světové výstavě EXPO 2025, která se od 13. dubna do 13. října příštího roku uskuteční v Ósace. Na českém pavilonu budeme spolupracovat, mimo jiné chceme představit české firmy, exportéry, startupy, inovace a technologie a na obou trzích výrazněji rozvíjet MICE segment, tedy kongresový turismus.“

Zatímco Japonci loni za osobu a den v Česku utratili 4 441 Kč, u Korejců se jednalo o 4 819 Kč. Ukazuje to, že se i ochota užívat si cestování vrací na úroveň před koronavirovou pandemií. Tehdy Japonci v zemi v srdci Evropy do jednoho cestovatele denně investovali 5 061 Kč, hosté z Jižní Koreje pak 4 819 Kč. Největší propad znamenal rok 2021, kdy činila průměrná útrata Korejců v Česku 1 833 Kč, návštěvníků z Japonska dokonce 602 Kč.

„Podobně to vypadalo i co se týče příjezdů turistů z Jižní Koreje do Česka. Zatímco v předcovidovém roce jich přijelo 387 563, loni to bylo 67 005. Letošní čísla za 1. čtvrtletí jsou povzbuzující, příjezdů bylo už 34 508. Nárůst se dá čeká v souvislosti s dříve zmiňovaným přímým leteckým spojení a pozitivním faktem, že Korejci Česko jednoduše milují,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Jižní Koreu Michal Procházka a dodává: „Korejci se u nás cítí dobře a svobodně, užívají si objevování evropské kultury, vydávají se sem na romantické líbánky aj. Taky milují naše pivo a víno i české speciality jako je zelňačka nebo bramborák.“

„Větší zájem o Česko nyní zaznamenáváme zejména na indonéském, thajském a malajském trhu. Například v Indonésii roste počet žádostí o turistická víza do České republiky,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro jihovýchodní Asii a Čínu Lukáš Pokorný a dodává: „Proto jsme mimo jiné pro zástupce cestovních kanceláří v Hong Kongu, Thajsku a Indonésii letos uspořádali roadshow, abychom je seznámili s aktuální nabídkou Česka a propojili je s českými partnery. Česko představíme i na veletrzích ITB v čínské Šanghaji a ITB Asia v Singapuru.“

Workshopy a další aktivity v Asii CzechTourism vyvíjí nejen s cílem prezentovat Česko a přilákat do země co nejvíc turistů. Spolupráce, kterou Česká centrála cestovního ruchu nabízí tuzemským podnikatelům v kontextu s asijskými trhy, podporuje jejich působení a byznys v zahraničí. Další workshopy, které CzechTourism uspořádal či plánuje, se týkají Španělska a Latinské Ameriky, USA a Velké Británie a Blízkého východu a Indie.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Rychlé ožívání českého turistického trhu v březnu posílilo

Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...

Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...

Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...

Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Cestovní ruch
Regionální muzeum není jen pokladnice

Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...

Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...

Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...

Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...

Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...

Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...