Čtvrtek 2. května 2024
ikona hodiny2. 2. 2023 14:00

Turisté ze Zálivu chtějí komfort, bezpečí a exkluzivity

Návštěvníci ze zemí GCC (Gulf Cooperation Council) se za cesty nezdráhají utrácet a rádi k plánování dovolených využívají služby cestovních agentů. Čím dál větší pozornost věnují bezpečnosti destinace. Nejčastěji vyjíždějí za zábavou, památkami a nákupy luxusního zboží, zároveň roste zájem o poznávání přírody a aktivní turistiku. Na popularitě nabývá také cestování za wellness nebo za místy známými z filmů a knih. To a mnohé další zaznělo na posledním on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism v loňském roce.

Štěpánka Filipová Štěpánka Filipová autor

Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: Shutterstock.com Turisté ze Zálivu chtějí luxus Foto: Shutterstock.com

Nejčastěji obyvatelé Spojených Arabských Emirátů, Saúdské Arábie, Kuvajtu, Kataru, Bahrajnu a Ománu podnikají cesty do zahraničí kvůli dovolené. Méně často se jedná o pracovní výjezdy nebo putování za lékařským ošetřením. Lidé z daných destinací cestují zejména během letní turistické sezony, tedy od června do září. Místo si vybírají na základě doporučení rodiny a známých nebo se inspirují na sociálních sítích. Většina návštěvníků (63 %) z Blízkého východu cestuje spolu s rodinnými příslušníky, další podstatnou část tvoří solo cestovatelé a mileniálové. Ty čím dál víc zajímají udržitelné způsoby turismu. Před vycestováním se zajímají také o to, jestli je v místě pobytu snadný přístup k halal stravě (nábožensky neposkvrněné a povolené) či k modlitebním místnostem a mešitám.

„Před covidem do Česka přijelo téměř 30 tisíc návštěvníků ze Saúdské Arábie. Teď po covidu jich registrujeme sice jen 16 tisíc, pořád je to však k okolnostem nad očekávání dobrý výsledek. Analogická situace je u hostů z Emirátů, kterých k nám v roce 2019 přijelo také kolem 30 tisíc a od roku 2020 pak kvůli covidu počty výrazně klesly. Turisté z Blízkého východu jsou ochotni za dovolenou utrácet obrovské částky a mohou tak být pro české podnikatele jeden z důležitých trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Dlouhodobě jsou v provozu přímé lety z Dubaje a Dauhá do Prahy. Přes léto se povedlo ve spolupráci s letištěm Praha otevřít další přímé linky z Kuvajtu a Saudské Arábie. Pokud připočteme letecká spojení s Izraelem, patří Blízký východ k nejlépe dostupným destinacím.“

Významný segment blízkovýchodních turistů představují Izraelci. Jde o bonitní hosty, kteří chtějí cestovat a ubytovávat se komfortně, za pobyt utrácí až 2 000 USD na osobu. Víc, než polovina Izraelců vycestuje do zahraničí alespoň jednou za rok, v destinaci průměrně tráví 4 noci a vyjíždějí zpravidla za odpočinkem. Rodinné dovolené s dětmi však podnikají delší, v rozsahu 7-14 dní, a to zejména do Evropy. Rádi kombinují městskou turistiku spolu s přírodními turistickými cíli nebo výlety za zážitky. Zajímá je lyžování, wellness pobyty nebo výlety za kulturními akcemi.

Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně v průběhu celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních setkání. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux se Skandinávií. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední schůzka se zaměřila na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil právě zdrojový trh Blízkého východu,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Více informací o dění na nových trzích je k dispozici zde. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na webu www.czechtourism.cz a sociálních sítích.

Články autora Štěpánka Filipová

Nejnovější články

Pohled z praxe
Dopravní uzel s inovativním průmyslem

Ředitelka krajské hospodářské komory Eva Malinová vidí Pardubicko...

Ve znaku Pardubického kraje je otevřená stříbrná brána...

V Libchavách je od roku 1991 vyrábí firma SOR,...

V kraji má silné zastoupení elektrotechnický průmysl. V Hlinsku sídlí...

Analýzy
Pětina zaměstnanců zvažuje odchod z práce za lepším

Nalezení lepší práce v dohledné době do konce...

Pokud pomineme základní parametry pracovní nabídky, jako je...

Třetím nejčastěji sledovaným kritériem u pracovních nabídek je,...

Trend většího významu dobrých pracovních podmínek a celé...

Všechna tato kritéria přitom při hodnocení pracovní nabídky...

Expertní pohled
Eviden monitoruje na dark webu ukradená data

Nová služba je vhodná pro větší firmy, které...

Monitoring v rámci služby LUMINAR probíhá formou kontinuální...

Zákazník ze soukromého i veřejného sektoru může službu...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Emirates představují řešení pro neurodivergentní cestovatele

Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...

Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...

DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Cestovní ruch
Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové právě odstartoval

TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...

Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...