Panevropská univerzita potvrzuje svou kvalitu
Advertorial 3. 5. 2024 13:23Panevropská univerzita dosáhla dalšího významného historického milníku ve svém rozvoji. Stala se první soukromou univerzitou v České republice, která získala...
Panevropská univerzita dosáhla dalšího významného historického milníku ve svém rozvoji. Stala se první soukromou univerzitou v České republice, která získala...
Slavia pojišťovna uzavřela strategické partnerství s Hospodářskou komorou České republiky na zdravotní pojištění cizinců. Novou smlouvu v Pardubicích podepsali prezident Hospodářské komory Zdeněk...
Stavba domu je jako skládačka. Vše musí perfektně zapadnout, aby stavba co nejlépe fungovala, od stability konstrukce až po ekonomiku...
Průsvitné sklo zrcadlí hru světla oceánu, zatímco jemné vzory hrotů evokují fascinující texturu mořských bublin. Vázy FUGU čerpají inspiraci z...
Západočeská univerzita v Plzni bude v Chebu nabízet nový studijní program s názvem Management a digitální technologie. Otevřít se má...
Pardubický kraj patří co do rozlohy i počtu obyvatel spíše k těm menším, má však výhodnou polohu uprostřed České republiky, nízkou nezaměstnanost...
Najít si do konce letních prázdnin lepší práci zvažuje 19 % zaměstnanců. Jejich cílem není přitom jen vyšší výdělek, ale...
Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde...
Cestování letadlem nemusí být pro každého komfortní záležitostí a v případě neurodivergentních lidí, tedy například autistů, lidí s ADHD, poruchami...
Letiště Václava Havla Praha včera u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320...
Všechny výsledky
Hlad po cestování je po pandemii covidu-19 na anglosaském trhu veliký. Američané i Britové chtějí podniknout víc cest než loni, většina z nich dokonce dvě a více. Pro domácí cestovní ruch tak tito návštěvníci nabývají na významu. V roce 2019 tvořili Američané pátou skupinu nejčastějších zahraničních turistů, loni se posunuli na čtvrtou příčku pomyslného žebříčku. Stejně tak Česko více navštěvují Britové, kteří se ze sedmého místa posunuli na páté. Tyto a další informace zazněly na on-line exportním workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Průzkumy uvádějí, že obyvatelé Spojených států a Spojeného království chtějí cestovat víc proto, že poznávat jiné země dlouho nebylo možné kvůli pandemii covidu-19. Na cestování se teď moc těší a příležitosti znovu vyjet za hranice si velmi váží. Více než polovina Britů podniká cesty zejména po Evropě. Američané nejčastěji jezdí na dovolenou do Mexika a Kanady, stále jich však 18 milionů ročně létá na evropský kontinent. Po období covidu chtějí za cestování utrácet více než před ním.
Pandemická situace změnila nejen pohled na cestování, ale i plánování cest. Většina Britů momentálně stojí o kvalitní cestovní pojištění, Američané považují za zásadní flexibilitu rezervací a záruku náhrady výdajů. Novým trendem je důraz na udržitelnost a zájem o destinace s podporou místních komunit a se zážitky autentických kultur. Více než polovina amerických i britských turistů hledá při výběru dovolené její udržitelné možnosti. Dopad cestování na životní prostředí zohledňují při plánování dovolené zejména mladší lidé do 45 let. 74 % dotázaných by raději zvolilo pobyt se zázemím, které podporuje místní obyvatele a je šetrné k životnímu prostředí, a to i za cenu dražšího pobytu, než původně plánovali.
O restartu turismu a touze Britů po cestování svědčí i znovuobnovená konference pro tvůrce digitálního obsahu o cestování Traverse 2022. Loňský ročník byl již devátý a uskutečnil se v září v Brně. „Velmi se těším na výsledky největší akce on-line cestovatelského obsahu v Evropě, Traverse 2022, kterou jsme spolupořádali,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Společně s městem a jihomoravskou centrálou cestovního ruchu jsme připravili pro víc než 300 blogerů, influencerů a youtuberů týden nabitý jedinečnými zážitky. Samotnou konferenci doprovázely také poznávací tours do regionů Česka. Mediální výstupy a celkový zásah pro propagaci naší země v zahraničí se tak dá očekávat opravdu velký.“ Za tuto akci má Česká republika i ocenění Traverse creators awards. Podle tvůrců digitálního obsahu o cestování je CzechTourism nejlepší společností pro spolupráci v cestovním ruchu.
Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně v průběhu celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních setkání. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux a Skandinávie. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední jednání se zaměřilo na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil zdrojový trh Blízkého východu spolu s Indií,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Více informací o americkém a kanadském zdrojovém trhu lze nalézt zde, o britském a irském na tomto místě. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na webu www.czechtourism.cz a sociálních sítích.
„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...
Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...
První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...
Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...
Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...
Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...
„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...
V rámci celku má důležitou roli také materiál,...
Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...
Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...
Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...
DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...
Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...
Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...
Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...
TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)