Česko uvidí první bateriový vlak
Trendy 7. 5. 2024 07:18Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Skoro osm set studentů připravuje Střední škola technická a dopravní Gustava Habrmana v České Třebové na povolání v oblasti informačních technologií nebo elektrotechnice. Kvalitní...
Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK) ve spolupráci s IHK für Oberfranken Bayreuth a dalšími partnery uspořádala v Karlových...
Po zavedení nových pravidel pro zdanění zaměstnanecké benefity zachovalo v nezměněné podobě jen 60 % firem. Zaměstnavatelé počet benefitů zredukovali...
Dokonalejší automatické překladače znamenají i dokonalejší kybernetické útoky. Kvalita textů phishingových zpráv je totiž stále lepší a není tak často...
Dnešní pracovní trh je dynamický a konkurenční, a proto je pro firmy nezbytné, aby se odlišily a přilákaly ty nejlepší...
Cílem memoranda o spolupráci, které uzavřela agentura CzechInvest, společnost SIRS, Karlovarský kraj a město Cheb, je připravit plochu průmyslové zóny Cheb II...
Všechny výsledky
Zážitek. Právě ten při cestování aktuálně nejvíc vyhledávají Španělé a obyvatelé Latinské Ameriky. Nejdůležitější tak už není místo, ale to, co hosté poznají a co na výletu, dovolené či při jiné formě turismu zažijí. Týká se to nejen gastronomie, která je letos v létě zásadní pro Španěly, ale také měst, kultury a nákupů, doplněných aktivním turismem a tradicemi. Právě ty totiž preferují obyvatelé Brazílie, Mexika a dalších latinskoamerický zemí. Vše, a ještě podrobněji, zaznělo na workshopu, který nedávno nejen pro odbornou veřejnost zdarma uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Zatímco ze Španělska se letos v létě chtělo na cesty určitě vydat 69 % lidí, poznat Evropu ve stejné době plánovalo 52 % Brazilců. Zájem o návštěvy zahraničí rostl také v Mexiku, Argentině, Kolumbii a Peru. Mezi nejžádanější lokality tamních obyvatel patří Španělsko, u Brazilců pak Portugalsko. Dlouhodobě však platí, že jak Španělé, tak lidé z Latinské Ameriky, mají rádi Česko a v souvislosti s cestováním je pro ně velmi důležité profesionální poradenství.
„Letos ve Španělsku, ale i jinde ve světě, dochází k návratu role cestovních kanceláří. Cestovatelé vítají, když se jim věnuje konkrétní člověk, když na on-line poptávku přijde rychle odpověď a za nespornou výhodu považují místního zástupce v zemi či regionu, kam cestují. Často přitom dovolenou poptávají na poslední chvíli, o to víc jsou včasné reakce profesionálů v oblasti turismu důležité,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „U zážitkové a luxusní turistiky navíc významnou roli hraje program ideálně připravený na míru individuálního cestovatele či menší skupiny. Pokud přinese autentický zážitek, španělsky mluvící turisté jsou zpravidla spokojení, či ještě lépe: úplně nadšení.“
„Nejvíc Španělů, konkrétně 40 %, chtělo letos cestovat v srpnu. I když převážně doma, do zahraničí se chystalo na 32 % obyvatel dané země. Převážně cestují s partnerem (76 %), dopravují se autem (57 %) a bydlí zejména v hotelech (49 %),“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Španělsko Markéta Lehečková a dodává: „Po pandemii covidu-19 je vidět hlad po cestování a nárůst čísel, která s turismem souvisí. Také změna zdrojů informací, na základě, kterých se lidé vydávají na cestu. Proto jsme mimo jiné uspořádali akci zaměřenou na tvůrce digitálního obsahu. Právě on-line zdroje s poutavým vizuálem, osobním sdělením a autentickými emocemi hrají čím dál tím větší roli.“
„Z obyvatel Latinské Ameriky aktuálně nejvíc cestují Brazilci, Mexičané a Argentinci. Zejména ti se středními a vysokými příjmy, na věku nezáleží. Preferují cesty v párech nebo v menších skupinkách přátel či rodiny s pobytem o délce 10 a víc dnů. Víc, než to bývá u Španělů, Latinoameričané vítají luxusně-zážitkovou turistiku a ubytování ve 4 až 5 hvězdičkových hotelech, ale i přes Airbnb,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Latinskou Ameriku Petr Lutter a dodává: „Z Česka je nejvíc zajímá Praha s výlety. Ty nejčastěji podnikají do Českého Krumlova, Karlových Varů, Kutné Hory či do Terezína. Počty turistů z těchto zemí do Evropy rostou i díky tomu, že už dříve byla z velké části obnovena letecká spojení.“
Do Česka však zatím z Latinské Ameriky nelétá žádný přímý spoj, tamní turisté se tak zpravidla do Prahy dostávají přes Paříž, Amsterdam, Frankfurt, Madrid, Lisabon či Zürich. Hosté ze španělsky mluvících zemí se tak víc zajímají o cestování vlakem nebo autobusem, v kurzu mají také lodní zájezdy po řekách. Aktuální rok většina tamních tour operátorů a cestovních kanceláří zatím považuje za velmi úspěšný. Poukazuje však na možné negativní vlivy nestabilních měn v Latinské Americe, inflaci, stagnaci ekonomiky a v některých zemích i volby.
Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...
Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...
Elektrárna, kterou firma provozuje, je schopná vysokoúčinné kombinované...
Už od devadesátých let firma pracuje na ekologizaci svého...
V současnosti Elektrárny Opatovice pokračují v obnově svých turbín. Po...
Energie se skrývá nejen v elektrárenských kotlích, ale také...
„Účast na veletrhu byla pro firmu RIM jedinečnou...
V rámci veletrhu značka RIM prezentovala nejen své...
Workspace Expo v Paříži je mezinárodní veletrh zaměřený...
Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...
Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...
DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...
Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...
Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...
Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...
TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)