Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu?
Expertní pohled 9. 5. 2024 08:40Zatímco americký Fed bude v tomto roce snižovat sazby pravděpodobně jen velmi ztuha, ECB by měla zahájit cyklus uvolňování měnové...
Zatímco americký Fed bude v tomto roce snižovat sazby pravděpodobně jen velmi ztuha, ECB by měla zahájit cyklus uvolňování měnové...
Ve dnech 15 - 19. 5. 2024, se na Vysoké škole ekonomické v Praze bude konat akce pod názvem Polyglot Gathering...
S jakými kontrolami se může podnikatel setkat, jaká jsou jeho práva a naopak povinnosti? Aktualizovaná verze příručky Hospodářské komory nejen...
Možná jste to zažili. Nepříjemný kolega nebo nepříjemná kolegyně. Cesta na služební cestu s dotyčnou osobou? Hrůza! Výjezd na montáž?...
Hospodářské komory na obou stranách hranice si budou ještě víc pomáhat. Na setkání v německém Bad Elsteru se na tom...
Práce pro firmu s globální působností, která své dodávky realizuje doslova na všech světadílech, má svá specifika. Jedním z nich,...
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Všechny výsledky
Víc turistů než v předcovidovém roce 2019 navštívilo letos ve 3. čtvrtletí Česko. Přijelo jich téměř 7,9 milionů, z toho bylo víc než 4,8 milionů (61,3 %) hostů domácích a víc než 3 miliony (38,7 %) hostů zahraničních. Meziročně to znamená nárůst celkového počtu turistů v Česku o 8 % a také o 4 % víc cestovatelů ve srovnání s obdobím před pandemií covidu-19. Změnil se však poměr mezi domácími a zahraničními návštěvníky.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Zatímco rezidentů, vezme-li se 3. čtvrtletí 2023 a stejné období roku 2019, cestovalo po Česku o 15 % víc, cizinců přijelo o 9 % méně. Země, odkud nejčastěji pocházeli turisté ze zahraničí, se příliš nezměnily. Nejvíc letos ve 3. čtvrtletí přijelo Němců (689 683, meziročně +19 %. Následovali hosté z Polska (286 118, meziročně +15 %), Slovenska (281 891, meziročně +7 %), USA (165 999, meziročně +19 %) a Nizozemska (116 776, meziročně +18 %).
„Dobrou zprávou je, že z TOP 5 zemí se také zpravidla zvýšil celkový počet příjezdů ve srovnání se 3. čtvrtletím 2019. Je tak zřejmé, že má velký smysl na tyto trhy zaměřovat zahraniční kampaně, letos to je mimo jiné naše hlavní kampaň Unexpected Traditions, kde právě běží 2. podzimní vlna a v půlce listopadu spustíme 3. vlnu zaměřenou na zimu a hory,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Obecně přitom platí, že Češi cestující po Česku utrácejí v průměru za osobu a den méně než hosté ze zahraničí. Nicméně zatímco Češi cestující po Česku loni utráceli za osobu a den už víc než před pandemií (802 vs. 704 Kč), cizinci naopak méně. Loni to bylo 1 907 Kč, v roce 2019 se však jednalo o 2 203 Kč. Potenciál hostů ze zahraničí pro tuzemskou ekonomiku je tedy víc než zřejmý a my intenzivně pracujeme na tom, abychom je do Česka dostali.“
Podrobnosti jsou k dispozici na https://tourdata.cz/data/navstevnost-huz-2012-2022/.
Ve 3. čtvrtletí 2023 se nejvíc turistů ubytovalo v hlavním městě Praha, bylo jich cca 2,2 milionů. Následoval Jihomoravský kraj s cca 870 tisíci hosty a kraj Jihočeský, v kterém přenocovalo celkem cca 807 tisíc cestovatelů.
„Regiony, které turisté nejčastěji navštěvují se, příliš nemění. V první pětici nejnavštěvovanějších bývá Praha, Jihomoravský a Jihočeský kraj. Nicméně zatímco u obyvatel Česka ve 3. letošním čtvrtletí regionální pořadí návštěvnosti bylo Jihočeský, Jihomoravský, Královehradecký, Středočeský, Liberecký kraj a Praha, u cizinců vedlo naše hlavní město a následovaly Jihomoravský, Karlovarský, Jihočeský a Královehradecký kraj,“ říká vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček a dodává: „Větší regionální rozložení cestovatelů je samozřejmě pro Česko prospěšné, pomáhá to s udržitelností cestovního ruchu stejně jako fakt, že pravidelně ve spolupráci s kraji zveřejňujeme přehled neobjevených skvostů v celé zemi.“
Zásadní roli v cestovním ruchu přitom hrají přímá letecká spojení. CzechTourism na nich intenzivně pracuje s Letištěm Praha a dalšími subjekty. Letos se tak mimo jiné podařilo zprovoznit linky Praha – Soul či Praha – Tchaj-Pej, na dalších letech se pracuje. Fakt, že tato činnost má smysl, potvrzují čísla za 3. čtvrtletí 2023. Z nich vyplývá, že v Česku roste počet hostů z Asie. Obyvatel Jižní Koreje od letošního ledna do září přijelo do Česka o 206 % víc než ve stejném období loni, Japonců o 156 % víc a Tchaj-wanců dokonce o 1 196 % víc. Významně víc bylo i díky zrušení covidových restrikcí také cestovatelů z Číny, a to o 135 %, ostatní asijské země zvýšily návštěvnost Česka ve srovnání se 3. čtvrtletím 2022 celkem o 37 %.
Při pohledu do zpětného zrcátka platí, že od...
Není proto překvapením, že příznivější inflační výhled v...
Polyglot Gathering (www.polyglotgathering.com) je neformální každoroční akce, která se...
Průměrně ovládá účastník tohoto setkání šest jazyků. Znalost...
Za zmínku určitě stojí i takzvaná jazyková výzva,...
Kontrol ze strany státu vůči podnikatelům přibývá. Podle...
„Základní věc je, že v případě kontroly by...
„Vyrábíme na světové úrovni, ale ani nás neminuly...
Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...
Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...
„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...
Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...
Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....
Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...
Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...
„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...
Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...
Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...
Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....
Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...
Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...
HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)