Česko v pasti NIMBYsmu
Názory 28. 4. 2024 05:50Restart Česka. Republika v pohybu. Česko musí zrychlit. The country for the future. To vše jsou názvy strategií, jak modernizovat...
Restart Česka. Republika v pohybu. Česko musí zrychlit. The country for the future. To vše jsou názvy strategií, jak modernizovat...
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Všechny výsledky
Víc než 2 miliony diváků ve Francii a v Německu sledovalo na konci loňského roku cestovatelské reportáže z Česka v televizi ARTE. Kulturně zaměřené pořady připravené ve spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourismu ve Francii seznámily diváky s fenoménem kubismu v pražské architektuře a funkcionalismu na Moravě. Zavedly je na místa, kde inspiraci čerpali Václav Havel a Leoš Janáček. Čtyři patnáctiminutová videa bude možné po dva roky zhlédnout na webu francouzsko-německé veřejnoprávní televize.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
V mlze ponořená kopcovitá krajina Hukvald, dokonalá jednoduchost a nadčasovost funkcionalistické architektury Brna a Zlína či kubistické skvosty Prahy. Právě takové záběry vidělo loni na podzim ve Francii víc než 1,5 milionu diváků v pořadu Invitation au voyage. Vysílal ho nejvýznamnější veřejnoprávní televizní kulturní kanál ARTE. Jak název napovídá, divák se prostřednictvím reportáží vydává na cestu po různých zemích světa. Pořad se ve Francii vysílá každý všední den v podvečer. Cizí kraje umožňuje poznat přes kulturu. Všechny reportáže lze po televizní premiéře volně zhlédnout na webu daného média. Kromě Francie, kde relaci průměrně sleduje 350 000 diváků, se paralelně vysílá také v Německu.
„Loni v listopadu podle posledních čísel našeho Institutu turismu, která vycházejí z dat ČSÚ, navštívilo hotely v Česku 15 861 Francouzů. To je stále výrazně méně než před pandemií covidu v roce 2019, kdy se jednalo o 20 648 hostů z Francie. Je tak třeba zapracovat nejen na přilákání do Česka lidí ze země galského kohouta, ale zahraniční turistů jako takových. Cestovní ruch tvoří totiž významnou část tuzemského HDP a pracují v něm tisíce lidí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Francouzi, jak vyplynulo z našeho workshopu, mají touhu objevovat a zažívat jiné kultury a zvyklosti, jazyky, hudbu, festivaly aj. Na místě jsou pro ně velmi důležití lokální průvodci. Francouzští turisté hledají aktivity na míru, očekávají vřelý a milý přístup, potřebují lidskost. Oslovuje je slow-tourism, zážitky a individualismus. Dovolenou si chtějí užít, jsou spontánní a rádi improvizují. Cestování je doslova životní potřebou 56 % Francouzů.“
Během 14denního květnového natáčení Invitation au voyage se na doporučení agentury CzechTourism ve Francii vydal filmový štáb do Prahy, Královehradeckého, Jihomoravského, Zlínského a Moravskoslezského kraje. Zaměřil se na zpracování čtyř námětů: moravský funkcionalismus, Praha disidenta Václava Havla, kubistická Praha a Morava Leoše Janáčka. „Kulturní turismus má nepostradatelnou roli v naší snaze nalákat zahraniční cestovatele do českých regionů a právě u Francouzů jsou kulturní témata trefou do černého,“ říká manažerka vztahů s veřejností a PR Jana Trojanová, pověřená řízením zahraničního zastoupení CzechTourism Francie a dodává: „Z toho důvodu si velmi vážíme výborně nastavené spolupráce s televizí ARTE, která trvá již několik let. Točíme-li například reportáž po stopách Leoše Janáčka, nevyhneme se návštěvě Hukvald, Starobrněnského opatství, Památníku Leoše Janáčka nebo Besedního domu v Brně. Skrze tvorbu skladatele se tak diváci dozvědí o místech, která mohou běžně navštívit, pokud do Brna zavítají. Ve francouzském mediálním světě, kde je destinace Česká republika často redukovaná pouze na hlavní město Praha, jsou obdobné mediální zásahy velmi cenné.“
Čtyři reportáže vidělo 1,5 milionu Francouzů a 550 000 Němců. Mediální hodnota výstupů, vycházející z ceny TV reklamy na uvedeném kanále, je 3 miliony CZK. Reportáže natočené v loňském roce obohatí dříve vzniklá videa zaměřená na Franze Kafku, Milana Kunderu, Bedřicha Smetanu nebo Antonína Dvořáka a také na tradici českého skla či historii židovské nebo alchymistické Prahy.
Dobrý příkladem je nedávná debata o vysokorychlostní železnici....
To vše ilustruje současné Česko. Chceme být moderní...
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)