Česko v pasti NIMBYsmu
Názory 28. 4. 2024 05:50Restart Česka. Republika v pohybu. Česko musí zrychlit. The country for the future. To vše jsou názvy strategií, jak modernizovat...
Restart Česka. Republika v pohybu. Česko musí zrychlit. The country for the future. To vše jsou názvy strategií, jak modernizovat...
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Všechny výsledky
Většina obyvatel východní Asie touží znovu cestovat. Brání jim v tom mimo jiné vysoké ceny letenek, nízká frekvence dopravních spojení a nedostatek personálu. Výrazně pomoct by však mělo obnovení přímé letecké linky Praha – Soul, které je naplánované na 27. března tohoto roku. O aktuální situaci a nastartování turismu po pandemii covidu-19 mluvili ředitelé zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism na exportním workshopu. Věnoval se dynamickým spotřebitelským trhům v Číně, Japonsku, Jižní Koreji a jihovýchodní Asii (JV Asie).
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Loni v říjnu Japonsko obnovilo bezvízový styk a otevřelo hranice. Japonci se na něj velmi těšili, Evropu vidí jako ideální místo pro poznávací turistiku. Stejně tak i Jihokorejci. Většina plánuje letos podniknout alespoň jednu cestu do zahraničí. Kromě atraktivity místa vybírají obě skupiny turistů dovolenou s ohledem na bezpečnost a cenu destinace. Čím dál více vyhledávají pro pobyt luxusnější hotely a velmi je zajímá tradiční česká kuchyně. Postupně se obnovuje kongresová a incentivní turistika, na významu roste tzv. premium travelling – cestování jako ukázka společenského statutu spojená se zážitky a cestováním po regionech. Do těch turisty lákají především vinařské trasy, pěší turistika a gastro tours.
V Číně přetrvává nepřiznivá epidemiologická situace. Obnovení přímé linky mezi Prahou a Šanghají je tak v jednání. Obecně však platí, že Číňané chtějí cestovat za netradičními zážitky, milují českou gastronomii a jsou ochotni utrácet za kvalitní ubytování. V zemích JV Asie je situace s cestováním příznivější. Díky zrušení pandemických opatření na jaře loňského roku, mohou tamní obyvatelé znovu vyjíždět do zahraničí. Tento trend krátce po otevření CzechTourism následoval významným rozvojem svých aktivit v regionu a Česká republika tak zaznamenává významný nárůst zájmu. Turisté z JV Asie chtějí cestovat zejména za netradičními zážitky, momentálně je láká zima a sníh.
„Výpadek turistů z Asie český cestovní ruch silně zasáhl. Před pandemií covidu byla Čína na 4. místě (600 tisíc turistů), co se týče počtu příjezdů zahraničních turistů do Česka. Korejců přijelo v roce 2019 cca 400 tisíc. Zároveň se v případě Korejců a Číňanů jedná o jedny z nejbonitnějších turistů, tzn. hostů, kteří v destinaci hodně utrácí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Výpadek východoasijských turistů je tak v tuzemském cestovním ruchu velmi znát a návrat těchto bonitních hostů je z ekonomického pohledu klíčový. Jsem proto nadšený ze znovuobnoveného leteckého spojení Praha – Soul a věřím, že se brzy podaří i restart linky Praha – Šanghaj.“
Zahraniční zastoupení (ZZ) CzechTourismu pro Jižní Koreu a Filipíny bude od 15. do 17. března pořádat v Soulu a Busanu roadshow DISCOVER CZECHIA 2023. Akce má podpořit rozvoj korejského incomingu, pomoct znovu navázat vztahy s tamními cestovními kancelářemi a touroperátory a v neposlední řadě i dříve zmiňované obnovení přímého letu do Prahy. Na roadshow budou moct české subjekty a podnikatelé v cestovním ruchu co nejpříměji oslovit korejský trh. Zároveň zazní řada novinek a aktuální trendy při obnově trhu a přímého leteckého spojení Korean Air.
Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně během celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních setkání. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux se Skandinávií. Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou. Předposlední schůzka se zaměřila na Spojené státy se Spojeným královstvím a seriál zakončil zdrojový trh Blízkého východu,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na webu CzechTourismu lze mimo jiné nalézt více informací o trhu v Jižní Koreji nebo v Japonsku. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na www.czechtourism.cz a sociálních sítích.
Dobrý příkladem je nedávná debata o vysokorychlostní železnici....
To vše ilustruje současné Česko. Chceme být moderní...
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...
Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...
Od muzea se očekává, že uspokojí/přitáhne turisty včetně...
Jílové u Prahy je tak trochu ve specifické...
Zlato Regionální muzeum v Jílovém u Prahy sídlí na...
Příležitostné výstavy Výstavy, malé i větší, jsou v jílovském...
Původně jen opravdická živoucí kočka. Tak nějak jednou...
Regionální muzeum, na rozdíl od těch velkoměstských, může...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)