Jak sebevědomá bude ECB vstříc strnulému Fedu?
Expertní pohled 9. 5. 2024 08:40Zatímco americký Fed bude v tomto roce snižovat sazby pravděpodobně jen velmi ztuha, ECB by měla zahájit cyklus uvolňování měnové...
Zatímco americký Fed bude v tomto roce snižovat sazby pravděpodobně jen velmi ztuha, ECB by měla zahájit cyklus uvolňování měnové...
Ve dnech 15 - 19. 5. 2024, se na Vysoké škole ekonomické v Praze bude konat akce pod názvem Polyglot Gathering...
S jakými kontrolami se může podnikatel setkat, jaká jsou jeho práva a naopak povinnosti? Aktualizovaná verze příručky Hospodářské komory nejen...
Možná jste to zažili. Nepříjemný kolega nebo nepříjemná kolegyně. Cesta na služební cestu s dotyčnou osobou? Hrůza! Výjezd na montáž?...
Hospodářské komory na obou stranách hranice si budou ještě víc pomáhat. Na setkání v německém Bad Elsteru se na tom...
Práce pro firmu s globální působností, která své dodávky realizuje doslova na všech světadílech, má svá specifika. Jedním z nich,...
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Všechny výsledky
Celkem 1,604 milionů turistů přijelo letos v srpnu do tuzemských hotelů. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2022 to znamená nárůst o 9 %. Rezidentů bylo téměř stejně jako loni, cca 737 tisíc, cestovatelů ze zahraničí meziročně o 18 % víc, cca 868 tisíc. Počet cizinců v hotelech v Česku přitom ještě nedosáhl úrovně před koronavirovou pandemií. Pomoci změnit to má i 2. vlna zahraniční kampaně Unexpected Traditions, kterou ve 13 zemích světa spustila agentura CzechTourism.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Po pandemii covidu-19 cestovní ruch nadále táhnou Češi. I když v absolutních číslech tuzemské hotely zaznamenaly o 2 % hostů víc (srpen 2019 = 1,572 milionů, srpen 2023 = 1,604 milionů), změnil se poměr rezidenti versus nerezidenti. Srovnáme-li srpen 2019 a stejné období letos, zatímco tuzemských cestovatelů do místních hotelů přijelo o 23 % víc (596 413 versus 736 544), cizinců bylo o 11 % méně (975 390 versus 867 565).
„Dostat do Česka víc turistů za zahraničí je výhodné pro všechny. Utrácejí u nás víc, což znamená větší příjmy v místech, která navštíví, ať už se jedná o už zmiňované hotely, vlastní turistické cíle a také restaurace, kde se během pobytu či výletu nají. Tuzemská gastronomie má obrovský potenciál nalákat do Česka turisty z celého světa. Je součástí kulturního turismu, který patří mezi jeden z nejrychleji rostoucích segmentů cestovního ruchu a podle Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) celosvětově tvoří 40 % turismu,“ říká ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „Za jídlo v restauracích přitom lidé při cestování zpravidla utrácejí nejvíc peněz hned po ubytování, gastroturismus tak velmi významně ovlivňuje příjmy státního rozpočtu.“
Zatímco průměrná denní útrata domácího turisty související s cestováním po Česku byla letos ve 2. čtvrtletí 812 korun, jeden každý cizinec utrácel víc než třikrát tolik, v průměru 2 523 Kč. V obou případech průměrná denní útrata jednoho člověka už byla vyšší než před koronavirovou pandemií. Ve 2. čtvrtletí 2019 se jednalo o 715 Kč u domácího turisty a 2 515 Kč u zahraničního.
„Abychom do Česka nalákali co nejvíc hostů za zahraničí, spustili jsme 2. vlnu kampaně Unexpected Traditions. Navazuje na 1. jarní vlnu a reprezentuje vánoční a zimní sportovní tradice Česka netradičním způsobem. Například na Vánoce lákáme turisty k neobvyklému nakupování vánočních dárků – spíš, než hledat výhodné ceny v shopping centrech doporučujeme užít si romantickou atmosféru vánočních trhů na náměstích českých měst či na vybraných hradech a zámcích. Regiony, které nabízejí sjezdové či klasické lyžování pak reprezentují vizuály ukazující zimní krásu i tajemství českých hor,“ říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Oproti jarní vlně pracujeme s menším počtem kreativ, abychom zvýšili frekvenci našich vizuálu a v záplavě reklam před Vánocemi tak posílili zapamatovatelnost kampaně. Vánoční a zimní vizuály jsou k vidění od 1. října do 15. listopadu ve 13 zemích světa. Konkrétně jde o Německo, Polsko, Slovensko, Velká Británie, USA, Nizozemsko, Francie, Itálie, Španělsko, Švédsko, Dánsko, Rakousko a Maďarsko.“
Obyvatelé zemí, v kterých on-line kampaň aktuálně běží, patří mezi klíčové hosty Česka. Kromě vysoké bonity často bývají také v TOP 5 turistů, kteří Česko nejčastěji navštěvují. Pokud bychom vzali čísla k ubytování v tuzemských hotelích letos v srpnu, pak pomyslnou zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili si odnesli Němci se 178 891 příjezdy, Poláci, kterých bylo 81 973 a Slováci, jichž se v hotelech v Česku ubytovalo celkem 77 512. V první pětce se umístili také Italové, přijelo jich 44 737 a Američané, kteří našli dočasný domov v tuzemských hotelech v celkem 41 898 případech. Podrobnosti včetně srovnání let 2019–2022 jsou k dispozici na webu.
Při pohledu do zpětného zrcátka platí, že od...
Není proto překvapením, že příznivější inflační výhled v...
Polyglot Gathering (www.polyglotgathering.com) je neformální každoroční akce, která se...
Průměrně ovládá účastník tohoto setkání šest jazyků. Znalost...
Za zmínku určitě stojí i takzvaná jazyková výzva,...
Kontrol ze strany státu vůči podnikatelům přibývá. Podle...
„Základní věc je, že v případě kontroly by...
„Vyrábíme na světové úrovni, ale ani nás neminuly...
Seznamovací akce zahrnovala simulaci procesů odbavení i samotný...
Přes 29 000 členů palubního personálu Emirates je...
DPNA je kód využívaný leteckými společnostmi pro speciální...
Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...
Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...
Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...
TTD je jednou z největších tuzemských akcí na...
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)