Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni
Aktuality 26. 4. 2024 14:01V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
V plzeňském hotelu Courtyard by Marriott byly ve čtvrtek 25. dubna předány další modré pyramidy nejúspěšnějším českým firmám, tentokrát z krajů Plzeňského...
Březnová data poradenské společnosti STR ukazují mimořádně turisticky příznivý začátek jara pro české (pražské) hotely. Česká republika se svým 44,8%...
Evropa, Blízký východ, severní Afrika – investoři a foundeři ze všech těchto oblastí se 30. a 31. května sejdou v...
Zahajovací konference stavebního veletrhu, s podtitulem RESTART ČESKÉHO STAVEBNICTVÍ, proběhla v Rotundě pavilonu A brněnského výstaviště. Součástí programu byla diskuze členů vlády...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Všechny výsledky
Přes všechno, co lze českému premiérovi vytknout, mu nelze, zdá se, upřít vizi. Mohlo by se zdát, že je to ten nejdůležitější předpoklad pro to, aby se věci děly k lepšímu. Ostatně, sám jsem mnohokrát absenci vize v české politice kritizoval. Máme tedy premiéra s vizí, co víc si přát? Maličkost: už jen aby tu vizi přijal národ. Protože vize, pro kterou nedokážete nikoho nadchnout, je efektivně mrtvá.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Andrej Babiš před lety řekl, že chce a bude stát řídit jako firmu. Ta věta se mu v mnohém stala osudnou. Nedaří se to totiž. Ba co víc, nelze to. A důvodem je právě mrška vize. Zatímco ve firmě můžete lidi, co vaši vizi přijmou za svou a budou pro ni dýchat i umírat, prostě a jednoduše nakoupit, ve státě to nelze. Občanům výpověď nedáte, nové nenakoupíte. Respektive koupíte, pokud to tak lze nazvat. Koupíte některé z těch stávajících, protože prostředky na to koupit všechny prostě nemáte, ne v malém státě v srdci Evropy. Andrej Babiš vykročil – v duchu moderního marketingu, který jeho duo Marek & Marek skutečně dokonale ovládá – pragmatickou cestou, na níž účel světí prostředky. Kupuje si voliče, u nichž to jde nejsnáze a nejrychleji a kterých navíc přibývá. Z hlediska technologie moci je to správné politické rozhodnutí, protože umožní dostat se k moci a snad i setrvat u ní. Z hlediska budoucnosti státu skrývá tento postup jeden problém.
Ta voličská skupina už, a často bohužel, nemá sílu ani čas uskutečňovat vize. Možná ji už ani žádné vize nezajímají, dynamika změn je tak velká, že oni skutečně dosud žili v jiném světě a zítřejšímu světu už nechtějí rozumět. Což ještě posiluje fakt, že člověk jako tvor změny nemá rád z principu. I změny k lepšímu totiž narušují zažité pořádky a rozkolísávají svět, který je možná horší, než by mohl být, ale aspoň pevný.
Pokud tedy premiér má vizi, pak zkrátka nedomyslel, že k jejímu uskutečnění bude potřebovat masu lidí, která se pro jeho vizi nadchne. Masu studentů, zaměstnanců i podnikatelů, kteří uvidí budoucnost této země stejně jako on a budou schopni a ochotni podílet se na jejím budování. Premiér to nedomyslel a jeho tým to neumí. Nadchnout někoho pro vizi chce víc než vyprázdněné slogany, které – dokonale zvládnuty – snad prodají tu a tam prací prášky. Chce to víc než otlučenou masku oběti kampaní, která – včas nasazena – snad vyvolá tu a tam soucit.
Proto bych si přál, aby premiér a jeho tým zapomněli na nějaký čas, že existuje marketing. Aby nám prostě tu vizi jen obyčejně ukázali. Aby otevřeli desky s investičními projekty, aby všem a na každém kroku a nahlas a zaujatě a dychtivě vysvětlovali úžasné možnosti koncepcí digitálního a inovačního Česka. Už měsíce mávají těmi deskami nad hlavou, už měsíce o těch koncepcích mluví. Aby nás prostě nadchli a my mohli to úžasné investující inovační digitální Česko konečně začít vnímat. Dřív, než bude zase pozdě a řeknou nám, že lépe už bylo. To všechno bych si skutečně moc přál, Ježíšku…
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Nebudou chybět zástupci globálně úspěšných fondů Hustle fund,...
Foundeři zde budou mít možnost oslovit širokou škálu...
Na Reflect přiletí podnikatelé a zakladatelé několika úspěšných...
Díky pozitivnímu ohlasu, kterému se minulý rok těšila...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)