Evropská legislativa potřebuje očistec
NázoryEkonomický výhled na následující roky není vůbec růžový. To se odráží v očekáváních našich podnikatelů. Hlavními výzvami, před kterými podnikatelé stojí,...
Ekonomický výhled na následující roky není vůbec růžový. To se odráží v očekáváních našich podnikatelů. Hlavními výzvami, před kterými podnikatelé stojí,...
Autonomní technologie mají potenciál změnit veřejnou dopravu. Dovedou minimalizovat lidské chyby, optimalizovat dopravní obslužnost a šetřit finanční prostředky provozovatelů. Téma...
Každoroční největší evropské setkání inkubátorů, inovačních center, akcelerátorů, vědeckých parků a hybatelů inovací pod hlavičkou Evropské sítě inovačních center (EBN)...
Nepříznivé ekonomické vlivy znamenají, že české stavebnictví čeká těžký rok. Stavební firmy očekávají v roce 2023 na trhu stavebních prací...
Sociální sítě, influenceři, nové technologie včetně umělé inteligence, zhýčkanost části zákazníků, vliv ekologie, ale i tlak na peněženku díky inflaci...
Ode dneška začal v Praze fungovat SPoint – první místo pro všechny, kteří se zajímají o sociální podnikání. Pokrývat bude...
Nejprve je důležité vysvětlit pojmy, syndrom vyhoření (Burn out syndrome-BOS) a sezónní afektivní porucha (Seasonal affective disorder-SAD). Tyto dva syndromy...
Rekonstrukce nosného obvodového zdiva představuje významný zásah do statiky celého domu. Ať už se jedná o probourání oken či o...
Nedávno proběhla konference Druhé ekonomické transformace s názvem ReVize Česka, na které diskutovaly špičky českého businessu s vládou (premiér, vicepremiéři...
Úroveň digitalizace stavebnictví se podle projektových firem nezlepšuje. Naděje a očekávání jsou spojeny s letošní novelizací stavebního zákona, se zjednodušením...
Všechny výsledky
Přes všechno, co lze českému premiérovi vytknout, mu nelze, zdá se, upřít vizi. Mohlo by se zdát, že je to ten nejdůležitější předpoklad pro to, aby se věci děly k lepšímu. Ostatně, sám jsem mnohokrát absenci vize v české politice kritizoval. Máme tedy premiéra s vizí, co víc si přát? Maličkost: už jen aby tu vizi přijal národ. Protože vize, pro kterou nedokážete nikoho nadchnout, je efektivně mrtvá.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V minulosti vedle mediálních pozic působil u řady projektů také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Andrej Babiš před lety řekl, že chce a bude stát řídit jako firmu. Ta věta se mu v mnohém stala osudnou. Nedaří se to totiž. Ba co víc, nelze to. A důvodem je právě mrška vize. Zatímco ve firmě můžete lidi, co vaši vizi přijmou za svou a budou pro ni dýchat i umírat, prostě a jednoduše nakoupit, ve státě to nelze. Občanům výpověď nedáte, nové nenakoupíte. Respektive koupíte, pokud to tak lze nazvat. Koupíte některé z těch stávajících, protože prostředky na to koupit všechny prostě nemáte, ne v malém státě v srdci Evropy. Andrej Babiš vykročil – v duchu moderního marketingu, který jeho duo Marek & Marek skutečně dokonale ovládá – pragmatickou cestou, na níž účel světí prostředky. Kupuje si voliče, u nichž to jde nejsnáze a nejrychleji a kterých navíc přibývá. Z hlediska technologie moci je to správné politické rozhodnutí, protože umožní dostat se k moci a snad i setrvat u ní. Z hlediska budoucnosti státu skrývá tento postup jeden problém.
Ta voličská skupina už, a často bohužel, nemá sílu ani čas uskutečňovat vize. Možná ji už ani žádné vize nezajímají, dynamika změn je tak velká, že oni skutečně dosud žili v jiném světě a zítřejšímu světu už nechtějí rozumět. Což ještě posiluje fakt, že člověk jako tvor změny nemá rád z principu. I změny k lepšímu totiž narušují zažité pořádky a rozkolísávají svět, který je možná horší, než by mohl být, ale aspoň pevný.
Pokud tedy premiér má vizi, pak zkrátka nedomyslel, že k jejímu uskutečnění bude potřebovat masu lidí, která se pro jeho vizi nadchne. Masu studentů, zaměstnanců i podnikatelů, kteří uvidí budoucnost této země stejně jako on a budou schopni a ochotni podílet se na jejím budování. Premiér to nedomyslel a jeho tým to neumí. Nadchnout někoho pro vizi chce víc než vyprázdněné slogany, které – dokonale zvládnuty – snad prodají tu a tam prací prášky. Chce to víc než otlučenou masku oběti kampaní, která – včas nasazena – snad vyvolá tu a tam soucit.
Proto bych si přál, aby premiér a jeho tým zapomněli na nějaký čas, že existuje marketing. Aby nám prostě tu vizi jen obyčejně ukázali. Aby otevřeli desky s investičními projekty, aby všem a na každém kroku a nahlas a zaujatě a dychtivě vysvětlovali úžasné možnosti koncepcí digitálního a inovačního Česka. Už měsíce mávají těmi deskami nad hlavou, už měsíce o těch koncepcích mluví. Aby nás prostě nadchli a my mohli to úžasné investující inovační digitální Česko konečně začít vnímat. Dřív, než bude zase pozdě a řeknou nám, že lépe už bylo. To všechno bych si skutečně moc přál, Ježíšku…
HDP v EU by podle jarní prognózy Evropské...
Od začátku aktuálního legislativního období Komise (mandát 2019-2024)...
Zajistit předvídatelnost podnikatelského prostředí. Investice trvají 5-10 let...
Nejnovější projekt Škoda Group staví na již existujících...
Vývoj Smart Depa zahrnuje tři fáze. V první...
Škoda Group se dlouhodobě zaměřuje na inovace a...
Systém autonomního řízení ATO automatizuje řízení vlaku, optimalizuje...
Kongres funguje každoročně jako platforma pro evropskou inovační...
Hlavním hostem kongresu je autor knihy Uncertainty Mindset...
Cílem tohoto systému je pomoci snížit riziko rušivých...
Pokrok v zavedení této technologie v Česku následuje...
Kathrin Anselm, generální ředitelka pro DACH, CEE a...
Daň z nemovitosti bude vyšší. Tato daň je...
Připlatit si na nákupu budou muset milovníci alkoholu....
Hoteliéři netrpělivě očekávali zveřejnění dat STR za březen,...
S nastupujícím jarem obsazenost hotelů ve střední Evropě...
Pochopitelně tristní situace českého hotelového trhu se netýká...
Příkladem jsou hotely Merkur, Don Giovanni, Josephine a...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)