Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Český statistický úřad před hodinou prezentoval data o využití digitálních technologií v českých podnicích. Jakkoliv možná jednotlivá čísla mohou leckomu znít optimisticky, vcelku mnoho důvodů k radosti nemáme. Navzdory strategiím Digitální Česko a The Country for the Future je totiž pravdou, že český digitální lev víceméně pochrupuje.
Ano, čísla, která popisují využívání digitálních technologií v českých firmách, rok od roku rostou.
Ano, online prodej a bezkontaktní transakce si Češi oblíbili.
Ano, v mnoha pohledech se pohybujeme nad unijním průměrem a zpravidla v čele postkomunistických zemí střední a východní Evropy.
Jenže to je tak nějak vše. To ostatní vzbuzuje spíše smutek. Vždyť v drtivé většině ukazatelů česká čísla představují padesát procent toho, co zvládají digitální lídři – skandinávské státy a země Beneluxu. Srovnejme tamní vzdělávací systémy s naším, co do práce s technologiemi, a smutek se prohloubí. A to pomíjím zásadní fakta. Předložená statistická data postihují pouze kvantitu, o kvalitě se nezmiňují. Statistici hodnotili výhradně produkční sféru, přičemž pohled na tu veřejnoprávní je ještě horší. A konečně, výsledky českých firem táhnou vcelku pochopitelně velké podniky, které jsou často formovány zahraničními vlastníky.
Takže, jak říkám, šampaňské nechejme zatím ve sklepě…