Pondělí 4. března 2024
ikona hodiny12. 1. 2021 11:08

Šampaňské nechejme ve sklepě

Český statistický úřad před hodinou prezentoval data o využití digitálních technologií v českých podnicích. Jakkoliv možná jednotlivá čísla mohou leckomu znít optimisticky, vcelku mnoho důvodů k radosti nemáme. Navzdory strategiím Digitální Česko a The Country for the Future je totiž pravdou, že český digitální lev víceméně pochrupuje.

Petr Karban Petr Karban autor

šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Ano, čísla, která popisují využívání digitálních technologií v českých firmách, rok od roku rostou.

Ano, online prodej a bezkontaktní transakce si Češi oblíbili.

Ano, v mnoha pohledech se pohybujeme nad unijním průměrem a zpravidla v čele postkomunistických zemí střední a východní Evropy.

Jenže to je tak nějak vše. To ostatní vzbuzuje spíše smutek. Vždyť v drtivé většině ukazatelů česká čísla představují padesát procent toho, co zvládají digitální lídři – skandinávské státy a země Beneluxu. Srovnejme tamní vzdělávací systémy s naším, co do práce s technologiemi, a smutek se prohloubí. A to pomíjím zásadní fakta. Předložená statistická data postihují pouze kvantitu, o kvalitě se nezmiňují. Statistici hodnotili výhradně produkční sféru, přičemž pohled na tu veřejnoprávní je ještě horší. A konečně, výsledky českých firem táhnou vcelku pochopitelně velké podniky, které jsou často formovány zahraničními vlastníky.

Takže, jak říkám, šampaňské nechejme zatím ve sklepě…

Články autora Petr Karban

Nejnovější články

Názory
Blíží se znovu do USA nemovitostní krize?

Studie, kterou vydala NBER (National Bureau of Economic...

Začínající krize v sektoru nemovitostí nakonec může americkou...

Analýzy
Startupy zaměstnávají víc Čechů než zemědělství

V praxi to znamená, že nové technologické firmy v předminulém...

V posledních čtyřech letech se počet startupů zvýšil...

Podle nasbíraných dat přitom startupy většinou představují spíše...

Cílem nového reportu je podle Mikschika přinášet veřejnosti...

Expertní pohled
Jak psychologie ovlivňuje reklamu a e-commerce?

Vystoupí na ní psychologové, influencer Kovy i zástupci...

Oči jsou nejdůležitějším smyslovým orgánem, vizuál proto představuje...

V panelové diskusi k tématu psychologie v reklamě...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...