Česko uvidí první bateriový vlak
Trendy 7. 5. 2024 07:18Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Skoro osm set studentů připravuje Střední škola technická a dopravní Gustava Habrmana v České Třebové na povolání v oblasti informačních technologií nebo elektrotechnice. Kvalitní...
Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK) ve spolupráci s IHK für Oberfranken Bayreuth a dalšími partnery uspořádala v Karlových...
Po zavedení nových pravidel pro zdanění zaměstnanecké benefity zachovalo v nezměněné podobě jen 60 % firem. Zaměstnavatelé počet benefitů zredukovali...
Dokonalejší automatické překladače znamenají i dokonalejší kybernetické útoky. Kvalita textů phishingových zpráv je totiž stále lepší a není tak často...
Dnešní pracovní trh je dynamický a konkurenční, a proto je pro firmy nezbytné, aby se odlišily a přilákaly ty nejlepší...
Cílem memoranda o spolupráci, které uzavřela agentura CzechInvest, společnost SIRS, Karlovarský kraj a město Cheb, je připravit plochu průmyslové zóny Cheb II...
Všechny výsledky
Rekodifikace stavebního práva se vleče. Je to vlastně příznačné, vždyť stavební řízení v Česku patří mezi nejdelší na světě a čekat, že nový stavební zákon projde legislativním procesem jako nůž máslem by bylo bláhové. Pracuje se na něm již od roku 2017. Současně ale platí, že jádro sporů, jímž je – zdá se – struktura stavebních úřadů, je zcela iracionální. Od poslední významné debaty na toto téma, kterou živí především Svaz měst a obcí, uběhl rok a nic se nezměnilo. Bohužel...
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Důkazem budiž komentář Mnoho povyku pro nic, který jsme publikovali v lednu loňského roku. Nechci opakovat, co už přesně pojmenovala jeho autorka. Jen mi přijde alarmující, že od té doby jsme se ve snaze o funkční a kvalitní stavební právo mnoho neposunuli. Municipality a opozice se stále nemohou smířit s tím, že stavební úřady by řídil stát, opozice v tom vidí problémy a megaúřad, municipality pak nadto ještě výrazné omezení svých pravomocí.
Poslanec Marek Výborný zmínil v debatě, že návrh představuje naprostou destrukci smíšeného modelu státní správy. Možná je to pravda. Otázka zní: No a co? Není cestou k funkčnímu modelu zbourat ten starý, nefunkční? Vždyť právě stavebníci a stavitelé nejlépe vědí, že rekonstrukce něčeho, co nevyhovuje, je ta nejsložitější a nejdražší možná cesta a výsledkem je vždycky jen kompromis.
Česko má šanci postavit zcela nový model stavebního řízení, která by byl funkční a zvládl by, spolu s digitalizací stavebného řízení, zkrátit přípravu staveb v Česku natolik, že by se mohla začít podobat tomu, jak se stavby připravují v civilizovaných zemích. Tuzemská ekonomika to potřebuje.
Municipality i opozice však trvají na tom, že likvidovat smíšený model státní správy je velmi nerozumné, zdraží to administrativní procesy a může to mít drastické dopady do stavebního řízení. Nalejme si čistého vína. Model stavebního řízení je přenesením výkonu státní správy na samosprávu. Má to v případě stavebního řízení nějakou logiku? Nemá. Jen to přispívá k nižší produktivitě i odbornosti a vytváří to prostředí pro – eufemisticky řečeno – nestandardní řízení. Samotný fakt, že stavební úřady budou státní, neznamená, respektive nemusí znamenat ani více úředníků, ani více peněz, ani žádný nerozum a drastické dopady. To jsou jen řečnické figury, dobré pro Parlament a mediální prostor. Nebo mají municipality a odpůrci zákona k dispozici nějaké modely a propočty, které by jejich výtky na adresu novely zákona podpořily tvrdými daty? Pokud ano, omlouvám se, ale žádné jsem nenašel.
V pandemických debatách je často slyšet stížnost na to, že vláda svá opatření nezdůvodňuje. V případě stavebního zákona se stejně chová opozice i Svaz měst a obcí. Není náhodou naším největším problémem absence racionality?
Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...
Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...
Elektrárna, kterou firma provozuje, je schopná vysokoúčinné kombinované...
Už od devadesátých let firma pracuje na ekologizaci svého...
V současnosti Elektrárny Opatovice pokračují v obnově svých turbín. Po...
Energie se skrývá nejen v elektrárenských kotlích, ale také...
„Účast na veletrhu byla pro firmu RIM jedinečnou...
V rámci veletrhu značka RIM prezentovala nejen své...
Workspace Expo v Paříži je mezinárodní veletrh zaměřený...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)