Do Prahy přijelo více než 1,5 milionu cestovatelů
Cestovní ruch 12. 5. 2024 06:12Do Prahy v prvních třech měsících roku dorazilo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 1 570 172 cestovatelů, z nichž...
Do Prahy v prvních třech měsících roku dorazilo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 1 570 172 cestovatelů, z nichž...
Populární je také poskytnutí parkovacího místa, využití automobilu pro soukromé účely, či firemní ombudsman. Firmy aktuálně nejčastěji poskytují zaměstnancům stravovací...
Nedostatek pracovníků nebo úroveň jejich vzdělání trápí, stejně jako jinde, i podnikatele v Plzeňském kraji. Tamní krajská hospodářská komora se firmám...
Dubajský úřad pro ekonomiku a cestovní ruch (DET) a letecká společnost Emirates podepsaly strategické partnerství, které má za cíl podpořit...
Nenechte si ujít první Wienerberger fórum roku 2024, které se bude konat 16. května od 9 do 12 hodin ve...
Aktivní a tedy i vodní turistika je stále více in. V zahraničí i u nás. Zvlášť po covidu. O vodní toky...
Zatímco americký Fed bude v tomto roce snižovat sazby pravděpodobně jen velmi ztuha, ECB by měla zahájit cyklus uvolňování měnové...
Ve dnech 15 - 19. 5. 2024, se na Vysoké škole ekonomické v Praze bude konat akce pod názvem Polyglot Gathering...
S jakými kontrolami se může podnikatel setkat, jaká jsou jeho práva a naopak povinnosti? Aktualizovaná verze příručky Hospodářské komory nejen...
Možná jste to zažili. Nepříjemný kolega nebo nepříjemná kolegyně. Cesta na služební cestu s dotyčnou osobou? Hrůza! Výjezd na montáž?...
Všechny výsledky
Další ze série odborných snídaní komunikační agentury COT group byla v úterý 23. ledna věnována stále viditelnějšímu trendu udržitelnosti, který významně mění mantinely současného byznysu. Navazovala tak živou platformou na speciál v prosincovém čísle časopisu Komora.
Novinář, marketingový expert. Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí jako Creative & Content Director a šéfredaktor několik titulů včetně publicistického portálu KomoraPlus.
V panelové diskuzi, kterou moderoval Milan Pavelka, se sešli odborníci z obou stran. MICE segment v debatě reprezentovali Daniel Nedvěd (Asiana MICE) s Lenkou Žlebkovou (Kongresové centrum Praha), kteří zastupovali i Prague Convention Bureau, s nimi pak Veronika Janečková (CzechTourism). Za druhou stranu, tedy za firmy, které MICE služeb využívají, do debaty přispěli Libor Kytýr (Sanofi) a Radka Svobodová (Foxconn).
Dvouhodinová debata, do níž se aktivně zapojovali i hosté z řad hoteliérů, destinačního managementu, neziskových organizací a dalších subjektů, kteří se podílejí na organizování a nabídce MICE aktivit v Česku, přinesla jednoznačné závěry: udržitelnost a společenská odpovědnost ve všech významech jsou nedílnou součástí dnešního podnikání. Není to už jen ono někdejší nice to have, ale stává se to nutností. „ESG parametry ještě nejsou v top trojce rozhodovacích faktorů zákazníků, ale posouvají se nahoru a nabývají na významu,“ poznamenala například Lenka Žlebková. To potvrdila z pléna například i ředitelka „zeleného hotelu“ Best Western Hotel Moran Gabriela Prachařová, která potvrdila, že jejich hotelu sázka na udržitelnost generuje novou klientelu.
Diskuze zdůrazňovala, že ESG se netýká jen ekologie, na kterou bývá udržitelnost často redukována, ale že otevírá velký prostor pro širokou paletu aktivit od bezbariérovosti přes sociální, věkovou či genderovou spravedlnost až po férovost podnikání třeba ve vztahu k místním komunitám. Jak konstatoval moderátor Milan Pavelka a shodli se na tom i účastníci panelu, model user friendly je přežitý, dnes je aktuální model life friendly.
To byl moment, který debatu nasměroval i ke snaze pojmenovat faktory, které rychlejší nástup udržitelnosti brzdí. Abychom je překonali, je nutná změna ve třech aspektech. Je potřeba vnímat nejen krátkodobý zisk, ale i dlouhodobější efekty podnikatelských aktivit. Jejich úspěch, jakkoliv podnikání musí dávat ekonomický smysl, by také neměl být měřitelný pouze penězi, ale i hodnotami jako sou smysl, prospěch či užitek v širším, celospolečenském kontextu. A konečně: Není možné chovat se udržitelně, aniž bychom v určité fázi zvládli jistou míru osobního nepohodlí. Nicméně, jak debata prokázala, udržitelnost umí generovat nejen úspory, ale i zisk. Společensky odpovědný MICE se zkrátka vyplatí!
V prvním kvartálu roku i díky Velikonocům, které...
Podle dat STR reportu také došlo ke zvýšení...
Vyplývá to z aktuálních dat portálu Platy.cz, který se...
Výše zmíněné benefity můžeme zařadit mezi ty klasické....
Popularitu tohoto benefitu potvrzuje i Milan Beutl, ředitel...
Firmy také stále více dbají na zdravé stravování....
U některých firem poskytování benefitů ovlivnily nově nastavené...
„Podnikání v Plzeňském kraji čelí řadě výzev, které...
Tento nedostatek pracovníků firmy částečně řeší zapojením cizinců,...
Plzeňský kraj se nepotýká jen s problémy, ale...
V centru vznikají rovněž nové generace pohonů pro vozy...
V prvním kvartálu roku i díky Velikonocům, které...
Podle dat STR reportu také došlo ke zvýšení...
Dohoda byla podepsána na veletrhu Arabian Travel Market...
Partnerství zahrnuje širokou škálu iniciativ, na kterých mohou...
Konference, pořádaná 29. dubna na palubě výletní hotelové...
Lodě jsou nejen nejšetrnějším dopravním prostředkem, ale i...
Odpůrci stavby Děčínského stupně argumentují zachováním původní přírody....
Problém dostatečné splavnosti pro turistické programy, a to...
Daří se rozvíjet infrastrukturu pro menší plavidla. Přibyly...
Zní to jako paradox – námořní muzeum v zemi...
Konference o dopravě byla důležitou součástí „Lodí na...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)